صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۵ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
یک متخصص بیماری‌های عفونی عنوان کرد

اجباری کردن آزمایش ایدز طرحی شکست خورده است/ارتباطات جنسی کنترل نشده شایع‌ترین راه انتقال ایدز

یک متخصص بیماری‌های عفونی ارتباطات جنسی کنترل نشده را شایع‌ترین راه انتقال بیماری ایدز در کشور دانست و گفت: اجباری کردن آزمایش ایدز صحیح نیست و طرحی شکست خورده است، ولی فردی که شریک جنسی بیش از یک نفر دارد باید حتما آزمایش بدهد.
کد خبر : 139176

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، مسعود مردانی،متخصص بیماری‌های عفونی که میهمان برنامه نبض شبکه خبر بود،افزود: راه‌های ابتلا به بیماری ایدز کاملا مشخص است؛ تزریق خون از اولین راه‌های انتقال بوده است، که در حال حاضر این راه انتقال در کشور ما وجود ندارد، به دنبال آن استفاده از سرنگ مشترک برای استفاده از مواد مخدر و نیز روابط جنسی بدون محافظت، از جمله راه‌های انتقال این ویروس است که مورد آخر در کل دنیا بیشترین دلیل ابتلا به این بیماری شناخته شده است.
مردانی گفت: زنان که در گذشته کمترین ابتلا را داشتند در حال حاضر آمار قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند، جوانان باید بیشتر مراقب باشند تا به این بیماری مبتلا نشوند.
این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان این که ارتباطات جنسی کنترل نشده در حال حاضر شایع‌ترین دلیل ابتلای جامعه به این بیماری است، افزود: مردم درک درستی از این بیماری ندارند و تصور می‌کنند اگر تنشان به تن یک بیمار بخورد بیمار شده‌اند که این تصور اشتباه است، این بیماری ما را انتخاب نمی‌کند بلکه این ما هستیم که با رفتار غلط‌مان به سراغ آن می‌رویم.
وی افزود: زمانی که جوانان ما از سلامت جنسی خود بی خبرند طبیعی است که به اینترنت، ماهواره و شبکه‌های مجازی پناه می‌برند و ما پایگاه مناسبی برای اطلاع رسانی در این زمینه نداریم.


مردانی افزود: بسیاری از جوانان به دلیل ناآگاهی در زمینه مسائل جنسی دچار گرفتاری و مشکلات می‌شوند، هنوز هم مساله اعتیاد تزریقی وجود دارد، مساله استفاده از روانگردان‌ها و استفاده از شیشه در کشور روند رو به رشدی را نشان می‌دهد که این مساله نگران کننده است و این مواد جدید هنجارهای اجتماعی را از بین می‌برد و موجب می‌شوند که افرد به بیماری‌های مقاربتی مبتلا شوند.


انتهای پیام/

برچسب ها: ایدز سلامت جنسی
ارسال نظر