صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۶ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
دبکا فایل گزارش کرد؛

هشدار پوتین درباره تجهیز سوریه به موشک‌های اس۳۰۰

رئیس‌جمهوری روسیه به اسرائیل در زمینه تجهیز نظامی اوکراین هشدار داده است که علاوه بر ایران، سامانه موشکی «اس-۳۰۰» را به سوریه نیز ارسال می‌‌کند.
کد خبر : 13912

به‌ گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، پایگاه «دبکا فایل» روز یکشنبه در گزارشی نوشت: «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به اسرائیل در زمینه تجهیز نظامی کی‌یف هشدار داده است که در صورت وقوع چنین کاری مسکو با فروش سامانه دفاع هوایی «اس 300» به سوریه مقابله به مثل خواهد کرد.


هشدار «ولادیمیر پوتین» در این زمینه حکایت از تنش دیگری میان روسیه از سویی و آمریکا و اسرائیل از سوی دیگر دارد.


اطلاعات به روز شده روسیه حکایت از آن دارند که هم‌زمان با تجهیز نظامی مخالفان حکومت سوریه به‌وسیله آمریکا و اسرائیل، آن‌ها هم‌زمان در حال تجهیز ارتش اوکراین هستند.


«دبکا فایل» به‌نقل از منابع اطلاعاتی و نظامی خود نوشت: محموله‌های کمک نظامی آمریکا، انگلیس، کانادا، آلمان و فرانسه به اوکراین انتقال داده شده‌اند و قرار است در روزهای آینده 290 افسر آمریکایی تیپ 173 نیروهای ویژه برای آموزش نیروهای این کشور وارد اوکراین شوند.


این گزارش می‌افزاید: «ولادیمیر پوتین» بارها به واشنگتن هشدار داده است که تجهیز نظامی اوکراین باعث اقدام‌های روسیه در ضربه زدن به منافع آمریکا در اروپا و دیگر نقاط جهان خواهد شد.


به‌گزارش «دبکا فایل»، «پوتین» شنبه هفته جاری به‌طور تلویحی از عزم مسکو در تجهیز سوریه به موشک‌های «اس 300» خبر داد و از پاسخ دادن به پرسشی درباره اینکه اگر اسرائیل از مسکو درخواست کند از فروش این سامانه دفاع هوایی به دمشق خوداری کند، طفره رفت و در مقابل اظهار کرد که تجهیز اوکراین به‌وسیله اسرائیل اقدامی مخرب در برقراری ثبات در اوکراین خواهد بود و موجب می‌شود تا کرملین در فکر ارسال موشک‌های یاد شده به سوریه باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر