صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
دکتر عباسپور:

سهم استادانی همچون دکتر مشیری در تعالی دانشگاه آزاد چشمگیر است

رئیس واحد علوم و تحقیقات اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از ارکان‌های مهم آموزش عالی در کشوراست و سهم اساتیدی همچون دکتر مشیری در این موفقیت انکار نشدنی و بسیار چشمگیر است.
کد خبر : 13907

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علی عباسپور در مراسم یادبود دکتر سید رحیم مشیری پایه گذار رشته جغرافیا در دانشگاه آزاد اسلامی و عضو هیئت علمی واحد علوم و تحقیقات با تسلیت برای فوت این استاد فرزانه به مجموعه علمی این دانشگاه و جامعه علمی کشور به ویژه خانواده آن مرحوم گفت: برگزاری این مراسم یادبود برای مشیری وظیفه مجموعه علمی واحد علوم و تحقیقات است تا با توجه به خدمات ارزنده علمی وی، تجلیلی در خورشان مقام علمی وی صورت گیرد.


رئیس واحد علوم و تحقیقات افزود: وی مردی بزرگ، شریف و خادمی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند.


عباسپور خاطرنشان کرد: اگر انسان به بندگان خدا خدمت کند و علم را خالصانه، برای رضای پرورگار و در مسیر تعالی بشر در جهان افزایش دهد قطعا جز صالحین خواهد بود.


وی افزود: اگر همه ما در برابر جامعه، مردم و کشور احساس مسئولیت و در راستای آن خالصانه خدمت کنیم نامی ماندگار همچون مشیری از خود به یادگار می‌گذاریم.


عباسپور در ارتباط با مرحوم دکتر مشیری با این دانشگاه گفت: مشیری از‌‌ همان سال‌های ابتدایی آغاز فعالیت واحد علوم و تحقیقات با دانشکده علوم انسانی و اجتماعی این واحد همکاری کرد.


نامگذاری سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی و اجتماعی به نام سید رحیم مشیری








فرجی راد با بیان اینکه یکی از بارز‌ترین ویژگی‌های سید رحیم مشیری وطن دوستی و حفظ فرهنگ ملی بود، تصریح کرد: خیر بودن، مردم داری، توسعه گرایی، علاقه و عشق ورزیدن به خانواده، امیدوار بودن به مسائل و انحصار گرا نبودن از دیگر ویژگی‌های وی است

وی از نامگذاری سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی و اجتماعی به نام سید رحیم مشیری خبر داد و گفت: یکی از رسالت‌های این دانشگاه تربیت نیروهای متخصص و جوان در گروه‌های تخصصی همچون جغرافیا است. مشیری به رحمت ایزدی پیوست اما باید کسانی باشند که پرچمی که مشیری در دست گرفت را به نام رشته جغرافیا در واحد علوم وتحقیقات به سمت جلو پیش ببرند.


رئیس دانشکده علوم انسانی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات هم در این مراسم گفت: یکی از مهم‌ترین کارکردهای دستگاه ذهن انسان، حافظه است که کار آن ذخیره و بازیابی اطلاعات است. اگر انسان‌ها حافظه نداشتند هیچ گونه یادگیری وجود نداشت. یادگیری، تجربیات گذشته را ذخیره و بر مبنای آن سعی می‌کند آینده را برنامه ریزی کند که از طریق آن معنا به وجود می‌آید و از این طریق مفهوم هویت تجلی پیدا می‌کند.


دکتر فریبرز باقری با بیان اینکه سازمان‌ها نیز دارای هویت هستند و تجربه می‌کنند، ادامه داد: گر سازمان‌ها حافظه نداشته باشند به پرداختن هزینه‌های سنگینی برای کسب تجربه متحمل می‌شدند.


رئیس دانشکده علوم انسانی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات همکاری مشیری با این دانشگاه را یادآوری کرد و گفت: زمانی که مشیری وارد دانشکده علوم انسانی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات شد نخستین تجربیات این دانشگاه با این نخبه علمی رقم خورد.


باقری با بیان اینکه دانشگاه آزاد باید از تجربیات علمی و گرانبهای مشیری استفاده بهینه کند، خاطرنشان کرد: ما امروز گرد هم آمده‌ایم با ارج نهادن مقام علمی مشیری، نشان دهیم به چنین تجربیاتی توجه ویژه می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم این تجربه سازمانی، اجتماعی و ملی از ذهن ما پاک شود.


مدیرگروه تخصصی جغرافیا در واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم گفت: اینجانب از سال ۱۳۶۳ که مدیریت گروه جغرافیای کتاب‌های درسی را بر عهده داشتم با مشیری که در دانشگاه تهران مشغول به فعالیت بود آشنا شدم و بیش از ۳۰ سال از این آشنایی و همکاری می‌گذرد.


دکتر عبدالرضا فرجی راد با بیان اینکه یکی از بارز‌ترین ویژگی‌های وی وطن دوستی و حفظ فرهنگ ملی بود، تصریح کرد: خیر بودن، مردم داری، توسعه گرایی، علاقه و عشق ورزیدن به خانواده، امیدوار بودن به مسائل و انحصار گرا نبودن از دیگر ویژگی‌های وی است.


وی خاطرنشان کرد: ما پدر بزرگی را از دست دادیم چرا که وی با صرف زمان علم جغرافیا را توسعه دادند و شاگردان بزرگی را به کشور معرفی کردند.


قطب بودن جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی را مدیون مشیری هستیم


استاد و عضو هیئت علمی واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم به بازگوکردن سه ویژگی خاص از مشیری پرداخت و گفت: اولین ویژگی منحصر به فرد شخصیت وی زاییدهٔ مجموعه‌ای از محرومیت‌هایی بوده است که در طول دوران زندگی متحمل شده بود.


دکتر عزت اله عزتی ادامه داد: دومین ویژگی وی این بود که هیچگاه فرد گرا و فرد محور نبود و در عین حال به جامعه احترام می‌گذاشت و در سایه این تفکر بود که امروز بیشتر از چهارصد واحد جغرافیا در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده است.


عزتی افزود: وی تلاش می‌کرد در هر جهتی این رشته را تکامل ببخشد و این کار را نیز انجام داد. قطب جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات است و این را مدیون مشیری هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر