صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۹ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
رئیس واحد بافت عنوان کرد

تاثیر دانشگاه آزاد اسلامی بر ارتقای فرهنگ، آموزش و پژوهش کشور

رئیس واحد بافت در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بافت به تبیین تاثیر دانشگاه آزاد اسلامی بر ارتقای فرهنگ کشور پرداخت و از پیشگام بودن این دانشگاه در بسیاری از موضوعات فرهنگی کشور سخن گفت.
کد خبر : 13861

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، ابراهیم خراسانی پاریزی به بیان تاثیر دانشگاه آزاد اسلامی بر ارتقای فرهنگ، آموزش و پژوهش کشور پرداخت و گفت: امروزه خدمات دانشگاه آزاد اسلامی بر کسی پوشیده نیست و آنچه باید مورد توجه قرار گیرد تاثیر دانشگاه آزاد اسلامی بر ارتقای فرهنگ، آموزش و پژوهش کشور است. تاسیس بیش از ۱۴۵ مسجد در واحدهای دانشگاه آزاد و کسب مقام بر‌تر اقامه نماز برای ششمین مرتبه در بین بیش از یکصد سازمان کشور از جمله افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی در ترویج فرهنگ اسلامی است. برگزاری مسابقات قرآن و عترت، نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی و کسب سازمان بر‌تر در این زمینه را باید از دیگر دستاوردهای این دانشگاه برشمرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بافت با توجه به ترویج فرهنگ دفاع مقدس از سوی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد مقبره و دفن شهدای گمنام در دانشگاه های کشور و همچنین در زمینه ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس پیشگام بوده است. همچنین سهمیه بسیجی فعال نیز برای پذیرش دانشجو فقط در دانشگاه آزاد اسلامی لحاظ شده است، ارائه دروس قرائت قرآن کریم و وصیت نامه حضرت امام خمینی (ره) نیز از دیگر افتخارات این دانشگاه است.


وی در تشریح اقدامات فرهنگی یک سال اخیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت نیز بیان کرد: واحد بافت برای اولین بار در سال گذشته میزبان ۷۰ نفر از استادان در طرح ضیافت اندیشه استادان بود، میزبانی جلسه شورای فرهنگی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان کرمان، میزبانی نمایشگاه سالانه آثار هنری نماز با حضور دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان کرمان، کسب مقام اول نمایشگاه آثار هنری نماز در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان کرمان، برگزاری کنگره شهدای دانشجویی شهرستان بافت برای سومین سال متوالی، اختصاص دو ساعت از برنامه هفتگی دانشجویان به ساعت فرهنگی، برگزاری ۱۸جلسه شورای فرهنگی و۹ جلسه ستاد اقامه نماز ازاقدامات انجام شده فرهنگی واحد بافت در سال ۹۴ بود.









فرماندار بافت: پیشگیری از منکرات و مشکلات بهتر است تا اینکه مشکل و مسئله‌ای بوجود آید بعد به فکر رفع آن باشیم. برخورد هم باید منطقی و عقلانی باشد تا بازدارندگی لازم را ایجاد کند، توهین و برخورد بد مناسب نیست.



وی برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان و چهاردهمین دوره مسابقات استادان، برگزاری ۵ اردوی زیارتی وسیاحتی دانشجویان، استادان و کارکنان، میزبانی ۲ نوبت نماز وحدت ادارات شهرستان بافت، خر ید و توزیع ۵۰۰ جلد کتاب مذهبی میان استادان، کارکنان و دانشجویان، برگزاری ۱۸دوره مراسم مناسبتی ملی و مذهبی، برگزاری مراسم زیارت عاشورا از ابتدای محرم تا پایان صفر در نمازخانه دانشگاه، اختصاص مبلغ بالغ بر ۹۲میلیون ریال برای اردوی راهیان نور، برگزاری انتخابات و تشکیل هیئت مدیره تشکل سیاسی-اسلامی فرهیختگان استادان را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی طی یک سال اخیر دانست.


امام جمعه بافت دیگر سخنران این جلسه بود که با توجه به اینکه همه جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در اسلام را می‌دانیم و چه کنیم تا اجرایی شود، خاطرنشان کرد: نمایندگان ستاد امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر گزارش کار ادارات و نهاد‌ها، راهکار خود را ارائه دهند. اگر هر اداره‌ای ابتدا مجموعه خود را نقد کند و سپس در صدد اصلاح مشکلات باشد مسئله امر به معروف و نهی از منکر درست می‌شود. باید علاوه بر ارائه گزارش کار، این مسئله آسیب‌شناسی شود.


رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بافت افزود: تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌ها و جدی شدن آن، خاکسپاری شهدای گمنام در دانشگاه و تاثیر وجود آن، بهره گیری از نماز جماعت، استفاده از جملات زیبای اهل بیت (ع) در راستای امر به معروف و نهی از منکر و تبیین زندگی آن عزیزان از جمله موارد تاثیر گذار در بحث احیای امر به معروف و نهی از منکر است.


حجت الاسلام مهدی‌زاده با بیان اینکه هر ارگان بهتر است نسخه مناسبی مطابق با شرایط خود برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف تهیه کند، خاطرنشان کرد: باید در مدارس جلساتی با اولیای فرزندان گذاشته شود و خانواده‌ها را با آسیب‌ها و آفات زندگی آشنا کرد و راهکار داد.


تشکیل هیئت‌های مذهبی در مدارس به ویژه دبیرستان‌ها، اختصاص یک روز نمادین در سال به امر به معروف و نهی از منکر به ویژه در ایام شاد و تولد ائمه اطهار (ع)، از دیگر راهکارهای احیای امر به معروف و نهی از منکر از زبان امام جمعه بافت بود.


فرماندار بافت نیز به بیان مسائلی درباره پیشگیری از به وجود آمدن منکر و مشکل در جامعه پرداخت و افزود: پیشگیری از منکرات و مشکلات بهتر است تا اینکه مشکل و مسئله‌ای بوجود آید بعد به فکر رفع آن باشیم. برخورد هم باید منطقی و عقلانی باشد تا بازدارندگی لازم را ایجاد کند، توهین و برخورد بد مناسب نیست.


حمزه جواران خاطرنشان کرد: در اختیار گذاشتن یک غرفه مناسب به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در نمایشگاههایی که برگزار می‌شود، نظارت نامحسوس و حتی مراجعه حضوری نمایندگان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به ادارات، بازار و سطح جامعه البته با کارت شناسایی معتبر همراه با حفظ حریم افراد نیز می تواند در احیای این فریضه الهی کارساز باشد.


در ادامه جلسه اعضای ستاد به بیان عملکرد و ارائه نظر درباره احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پرداختند و خواستار انجام راهکارهای اجرایی این فریضه مقدس شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر