صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون سازمان صنایع کوچک خبر داد

پرداخت 11 هزار میلیارد تومان به 16 هزار واحد کوچک و متوسط

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از پرداخت 11 هزار میلیارد تومان تسهیلات به 16 هزار واحد کوچک و متوسط خبر داد.
کد خبر : 138471

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، غلامرضا سلیمانی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان اینکه تاکنون به 16 هزار و 802 واحد صنعتی و کشاورزی 11 هزار و 324 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، عنوان کرد: این تسهیلات بخشی از کمکهای دولت برای رونق واحدهای صنعتی است و علاوه بر آن 7 طرح دیگر را نیز در دست اجرا دارد.


وی تصریح کرد: این منابع برای دولت نیست بلکه منابعی است که مردم در بانکها گذاشته اند و ما هم طبق قانون آن را میان واحدهایی که با مشکل نقدینگی مواجهند به صورت هدفمند توزیع می کنیم.


سلیمانی افزود: 1200 واحد کوچک صنعتی محصولات خود را صادر می کنند و این ظرفیت مناسبی است که ما بتوانیم با فعال کردن دیگر واحدها، صادرات این بخش را افزایش دهیم.


وی با اشاره به انتقادها از روند کند پرداخت به برخی بنگاه های کوچک گفت: این منابع بر اساس تصمیمات کارگروه های استانها تصویب می شود و با مجوز بانک پرداخت خواهد شد.


معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تأکید کرد: اگر صاحب بنگاهی نسبت به نحوه پرداخت معترض بود میتواند دوباره درخواست خود را ارائه دهد و در کارگروه ها پس از بررسی دوباره بانک شرایط آن را پیگیری و وام ارائه کند.


سلیمانی بیان کرد: دولت در سه سال گذشته رشد حدود 10 درصدی اقتصادی را تجربه کرده چرا که از منفی 6 درصد به مثبت 5 درصد رسانده است در حالی که قیمت نفت و منابع پایین بوده است.


همچنین رئیس شهرک صنعتی عباس آباد نیز در گفتگوی تلفنی با این برنامه با بیان اینکه اگر دولت رشد صنایع بالادستی را در آمار خود در نظر نگیرد مشخص خواهد شد که در صنایع کوچک رشد چندانی ندارد.


هاشمی گفت: متأسفانه بانکها همچنان در ارائه تسهیلات سختگیری می کنند. به عنوان نمونه، اگر به یک واحد یا بنگاهی تسهیلاتی را ارائه دهند بخشی از آن را بلوکه می کنند.


وی افزود: هزینة تولید ما در شهرک های صنعتی نسبت به رقبای خارجی 30 درصد بیشتر است در حالی که اگر بانکها همراهی کنند بخشی از این مشکل رفع می شود.


هاشمی گفت: اگر بانکی با پیشنهاد واحدی برای تسهیلات مواجه شد که آن واحد تراز منفی دارد، آن را دیگر شامل ماده 141 میکنند که در این شرایط دیگر خبری از تسهیلات نیست در حالی که نباید این گونه سختگیری باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر