صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۵

حضرتی: شنای ایران شرایط گل و بلبل ندارد/ به جای انتقاد از رکورد شناگران وضعیت آنها را ببینید

مدیرتیم های ملی شنا گفت: متاسفانه شنای ایران از نظر سخت افزاری زیر خط فقر است. در حال حاضر شناگرانی که عضو تیم ملی هستند زمانی برای تمرین ندارند و هر کدام از آنها باید آخرشب دو ساعت در استخر تمرین کنند.
کد خبر : 138351

خشایار حضرتی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن و ناکامی تیم ملی شنا در این رقابت ها اظهار کرد: «تیم ملی شنا برای حضور در این رقابت ها با دو ترکیب متفاوت ظاهر شد. در این مسابقات دو شناگر جوان و دو بزرگسال حضور پیدا کردند که شناگران جوان اولین تجربه خود را در یک مسابقه رسمی داشتند و نتیجه خوبی هم به دست آوردند اما متاسفانه شناگران بزرگسالان ضعیف کار کردند.»


وی ادامه داد: «‌شناگران جوان تاکنون تجربه حضور در مسابقات رسمی را نداشتند اما با این حال توانستند رکوردهای خود را بشکنند و این اتفاق بسیار خوبی بود. البته شناگران بزرگسال نتوانستند طبق انتظارات ظاهر شوند و نتوانستند حتی رکورد خود را بشکنند که این موضوع را باید مورد بررسی قرار دهیم.»


حضرتی در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر اینکه شناگرانی که در تیم ملی حضور دارند افت داشتند، اظهار کرد: «‌کسانی که اینگونه انتقاد می‌کنند وضعیت شنا را نمی شناسند. شناگران ما در طول سال با مشقت فراوان در اردوها حضور دارند و باید آنها را تشویق کرد؛ نه این که باعث رنجش آنها شویم. شنا یک رشته دیربازده است و نیاز به یک عزم ملی دارد تا بتوانیم در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم.»


وی عنوان کرد: «‌یکی از انتقادها به تیم ملی بزرگسالان این بود که چرا انصاری باید در شنای قورباغه شرکت کند در صورتی که او شناگر قورباغه رو نیست اما آنها نمی‌دانند یکی از بهترین شناگران ما در پروانه و قورباغه همین انصاری است. از طرفی هر دو شناگر ما امسال بهترین عملکرد را داشتند و در رقابت های لیگ هم رکوردشکنی کردند؛ اما اگر در یک مسابقه از نظر روحی و روانی شرایط مناسبی نداشتند نباید عملکرد آنها را برای یک مسابقه زیر سوال ببریم.»


مربی تیم ملی شنا تاکید کرد: «‌همانطور که گفتم شنا یک رشته دیربازده است و باید شرایط و امکانات مناسبی را در اختیار شناگران قرار دهیم. متاسفانه امکانات ما در ایران با کشورهایی که در شنا حرف اول را می زنند غیر قابل مقایسه است. اما با این شرایط سخت باز هم شناگران تلاش می کنند تا عملکرد قابل قبولی داشته باشند.هر مسابقه ای شرایط خاص خودش را دارد و شناگر شاید به دلیل شرایط روحی و جسمانی که داشته است نتوانسته خوب ظاهر شود؛ اما این به معنی این نیست که آنها افت دارند.»


حضرتی در مورد آوردن مربی خارجی برای تیم ملی شنا هم خاطرنشان کرد: «متاسفانه ما از نظر سخت افزاری دچار مشکل هستیم. در حال حاضر شناگران ما زمانی برای تمرین ندارند و هر کدام از آنها باید آخرشب دو ساعت در استخر تمرین کنند. بالطبع مربی خارجی هم اگر به ایران بیاید با این شرایطی که ما از نظر امکانات داریم نمی توانم تاثیر به سزایی داشته باشد.»


وی گفت: «‌از نظر ماهیت تمرین، شناگران ایران با بهترین های جهان خیلی تفاوتی ندارند. ولی در کشورهای توسعه یافته امکاناتی است که در سایر نقاط جهان کمتر دیده می شود. شیوه باشگاه داری و تیم داری کاملا متفاوت است. وسایل و امکانات مختلفی است که ما از آن خیلی بهره مند نیستیم. در کشورهای پیشرفته باشگاه ها هستند که ورزشکاران را می سازند. فدراسیون بیشتر درگیر تیمهای ملی است. کارهایش را برای مسابقات ملی برنامه ریزی می کند. فقط راه ها و مسیر ها را هموار می کند.»


حضرتی با بیان اینکه شناگران بعد از 15 سال در این رقابت ها شرکت کردند، خاطرنشان کرد: «شناگران ما در طول سال با مشقت فراوان در اردوها حضور دارند و باید آنها را تشویق کرد نه این که با برخی انتقادهای مغرضانه باعث رنجش آنها شویم. در حال حاضر تیم شیرجه ایران برای اولین بار بعد از 21 سال به مدال برنز رسید این در حالی بود که شیرجه رو ها تخته مناسبی برای تمرین کردن ندارند. متاسفانه مشکلات ما از نظر سخت افزاری بسیار زیاد است و شرایط گل و بلبل برای شناگران مهیا نیست؛ به عنوان مثال هم اکنون کولر استخر آزادی یک ماهی سوخته است و هنوز تعمیر نشده است.»


مدیر تیم‌های ملی در پایان گفت:« تمام کسانی که به شنای ایران انتقاد می کند خودشان امور را به دست بگیرند ببینیم می توانند شناگرانی با عملکرد بسیار خوب تحویل فدراسیون دهند. متاسفانه شرایط به گونه‌ای شده است که برخی می‌گویند هر کسی به تیم ملی می آید افت دارد. اما ما هم اکنون در رقابت های لیگ برتر دیدیم که شناگران همگی رکورد خودشان را شکستند یا در مسابقات جهانی که حضور پیدا کردند موفق به رکوردشکنی شدند اما حالا با یک نتیجه نه چندان مطلوب ماهیت تیم ملی را زیر سوال می‌برند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر