صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نشست خبری مسابقات رباتیک آسیا و اقیانوسیه و بزرگداشت هفته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی:

دکتر واشقانی فراهانی: دانشگاه آزاد اسلامی از 1200 پژوهشگر برتر قدردانی می‌کند/ ارائه 800 محصول دانش بنیان در نمایشگاه هفته پژوهش

نشست خبری مسابقات رباتیک آسیا و اقیانوسیه و بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری با حضور دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی‌ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر داوود ثمری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد و دکتر مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در جمع اصحاب رسانه برگزار شد.
کد خبر : 137659

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست ضمن گرامیداشت هفته پژوهش گفت: بزرگداشت هفته پژوهش از یکشنبه 21 آذرماه آغاز می‌شود و تا 7 روز ادامه خواهد داشت. هرکدام از این روزها نام‌های متفاوتی دارد. دانشگاه آزاد اسلامی نیز مطابق روال گذشته در نمایشگاه پژوهش این هفته حضور فعال خواهد داشت و در برگزاری بزرگداشت هفته پژوهش، دستاوردهایی در نمایشگاه ارائه خواهد کرد.






او ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در سه سطح واحدها و براساس معیارهایی که قبلا وجود داشته اعضای هیات علمی و دانشجویان فعال در زمینه پژوهش را ارزیابی و براساس معیارهای انتخاب پژوهشگر برتر به آنها امتیاز می‌دهد که از این میان از حدود 1200 پژوهشگر برتر قدردانی خواهد شد.


























واشقانی فراهانی افزود: همچنین در سطح استان‌ها، واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی، اعضای هیات علمی و دانشجویانی که امتیاز بالا دارند را به استان‌ معرفی کرده که پیش‌بینی می‌شود ۱۲۳ نفر با توجه به آمار سال‌های گذشته پژوهشگر برتر در استان‌ها انتخاب شوند. همچنین از میان آنها افرادی هم برای ستاد مرکزی و در سطح کشوری معرفی خواهند شد.


























معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به پژوهشگر برتر کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به امتیازی که اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های گذشته کسب کردند، امسال نیز 11 عضو به وزارت علوم مطابق استانداردها معرفی خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود حداقل یک نفر مانند گذشته به عنوان پژوهشگر برتر کشوری انتخاب شود.


























او درباره حضور دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه گفت: ما مطابق سال‌های گذشته با همه توان برای ارائه توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه پژوهش و فناوری حضور خواهیم داشت. دانشگاه آزاد اسلامی در 2200 مترمربع فضا با ۵۰ غرفه، بیش از ۸۰۰ محصول خود را در این نمایشگاه ارائه خواهد کرد.


























واشقانی فراهانی افزود: تاکید ما بر دستاوردهای نوین است که تراز بالایی از نظر فناوری دارد.











او یکی از سیاست‌های اصلی مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی را توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان خواند و گفت: هدف ما در دانشگاه آزاد اسلامی این بوده که تا پایان سال ۹۶، ۱۵۰ مرکز رشد و ۸۰۰ واحد فناور، هسته فناور و شرکت دانش‌بنیان داشته باشیم که تاکنون 100 مرکز رشد در این دانشگاه راه‌اندازی کرده‌ایم که 65 عدد آن در دوره دکتر میرزاده تاسیس شده است. همچنین فراتر از اهداف ترسیم شده، 951 واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی مستقر هستند که 170 شرکت به طور رسمی ثبت شده‌اند.























معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دانشگاه آزاد دو نوع شرکت دانش‌بنیان وجود دارد: نوع یک و نوع 2. صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان نوع یک توسط خود دانشگاه تایید شده و از امکانات‌ و مشوق‌های خود دانشگاه برخوردار هستند. اما شرکت‌های دانش‌بنیان نوع 2 به جز تاییدیه از شورای سیاست‌گذاری دانشگاه آزاد، در سایت معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری نیز ثبت شده‌اند که تعداد آنها 60 عدد است. همچنین 110 شرکت نوع یک نیز در حال طی کردن روند برای ثبت در سایت معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری هستند.


























تلاش برای راه اندازی پارک علم و فناوری در گرمدره


























واشقانی فراهانی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تنها دانشگاهی است که به عنوان بخش‌خصوصی مجوز راه‌اندازی پارک علم و فناوری دارد. این پارک در یک ساختمان موقت راه‌اندازی شده که 18 شرکت دانش‌بنیان در آن مستقر هستند. به زودی امکاناتی فراهم خواهد شد که این پارک در واحد پردیس مستقر شود. همچنین تلاش می‌کنیم امکانات لازم را برای استقرار بیشتر شرکت‌ها در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی فراهم کنیم.


























او افزود: هدف اصلی ما راه‌اندازی پارک علم و فناوری در منطقه گرمدره است، زیرا این منطقه پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد، از این نظر که پژوهشکده‌های بسیار زیادی در غرب استان تهران وجود دارد و از طرفی همه این مراکز نزدیک به صنایع بزرگ خواهند بود. این منطقه توسط صاحبنظران به عنوان بهترین منطقه برای کریدور علم و فناوری کشور شناخته شده است.


























واشقانی فراهانی در پایان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون 650 محصول دانش‌بنیان در سطوح مختلف تولید کرده که اکثر آنها آمادگی جذب سرمایه‌گذار را دارند.














انتهای پیام/

ارسال نظر