صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۱ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
دانشفرد عنوان کرد:

حمایت واحد علوم و تحقیقات از دانشجویان شاهد در طرح‌های استاد مشاور

معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات از فعالیت‌های ویژه ستاد شاهد و ایثارگر این واحد خبر داد و اظهار کرد: در این راستا طرح‌های استاد مشاور، تقویت بنیه علمی و استاد مشاور پایان نامه شاهد و ایثارگر در دستور کار معاونت فرهنگی این واحد دانشگاهی قرار دارد.
کد خبر : 13715

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر کرم اله دانشفرد در نخستین نشست طرح استاد مشاور ستاد شاهد و ایثارگر، به شرایط ویژه این قشر از دانشجویان پرداخت و گفت: طرح حمایت از دانشجویان شاهد و ایثارگر براساس بخشنامه سال ۱۳۸۶ که تاکنون مسکوت مانده بود، پیگیری و اجرایی می‌شود.


معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: طبق این طرح، ۲۰ تن از دانشجویان عضو خانواده شهدا و ایثارگران به هر یک از استادان معرفی می‌شوند و بر مبنای برنامه ریزی‌های زمانی هر استاد خدمات مشاوره‌ای تحصیلی و روانی دریافت می‌کنند.


وی این طرح را گامی برای تسریع روند فارغ التحصیلی، جلوگیری از مشروطی و بهبود تدوین پایان نامه‌های این دانشجویان دانست و تصریح کرد: ارائه این خدمات مشاوره‌ای و مازاد از سوی استادان معادل ۴ واحد درسی با حق الزحمه‌ای مشابه سایر واحد‌ها است و علاوه بر آن ۲ امتیاز فرهنگی برای این استادان منظور می‌شود.


دانشفرد خاطرنشان کرد: این طرح با حمایت مالی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران و همکاری معاونت‌های آموزشی و فرهنگی و اجتماعی کلیه دانشگاه‌های کشور اجرا شده و استادان فعال در این حوزه به عنوان استاد مشاور نمونه انتخاب و تقدیر می‌شوند.


معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات با توجه به اینکه ستاد شاهد و ایثار گر این واحد دانشگاهی بزرگ‌ترین ستاد شاهد و ایثار گر کشور است، گفت: اکنون واحد علوم و تحقیقات دارای ۴۵۰۰ دانشجوی شاهد و ایثار گر است که ۵ درصد از این دانشجویان در کشور و ۲۵ درصد آنان در شهر تهران را شامل می‌شود.


وی ادامه داد: از این تعداد ۱۷۸ نفر جانباز، ۲۶۲۳ نفر فرزند جانباز، ۱۳۷ نفر همسر شهید، ۱۷ نفر آزاده، ۲۷۵ نفر فرزند آزاده، ۱۵ نفر همسر آزاده، ۹۱۰ نفر فرزند شهید و ۲۷ نفر همسر شهید هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر