صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۱ - ۰۴ آذر ۱۳۹۵
دبیر علمی اولین سمینار تخصصی اختلالات اسکلتی عضلانی:

35 درصد افراد به دلیل مشکلات اسکلتی- عضلانی ترک کار می‌کنند

دبیر علمی اولین سمینار تخصصی اختلالات اسکلتی عضلانی عنوان کرد: ابتلا به مشکلات اسکلتی-عضلانی مهم‌ترین عامل ترک کار در افراد است.
کد خبر : 137032

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر فرشاد اخوتیان، دبیر علمی اولین سمینار تخصصی اختلالات اسکلتی عضلانی اظهار کرد: در تحقیقی که در آمریکا انجام شده بین 29 تا 35 درصد مشکلاتی که باعث ترک افراد از شغل‌هایشان می‌شود اختلالات اسکلتی عضلانی است و این هزینه در سال 2007 حدود یک و نیم میلیون دلار برآورد شده است.


وی انجام کارهای سنگین و طولانی مدت را عامل بروز مشکلات اسکلتی عضلانی دانست و ادامه داد: بررسی‌های انجام شده در کشور نشان می‌دهد افرادی که در مشاغل تولیدی فعالیت می‌کنند بیشتر دچار این اختلالات می‌شوند برای مثال مشاهده شده 60 درصد کارگران کارخانجات متال و فلزات سنگین دچار مشکلات اسکلتی- عضلانی شده‌اند که بروز این مشکلات با فشار کاری و ساعات کاری آنها مرتبط بوده است.


اخوتیان عنوان کرد: انجمن فیزیوتراپی بر آن است تا با بررسی جدیدترین روش‌ها و ابزارهای تشخیص و درمان اختلالات اسکلتی -عضلانی در این سمینار بتواند اهمیت جایگاه فیزیوتراپی در نظام سلامت کشور را مورد توجه قرار دهد.


دبیر علمی اولین سمینار تخصصی اختلالات اسکلتی عضلانی در پایان خاطرنشان کرد: در این سمینار 20 مقاله در قالب سخنرانی و 50 مقاله در قالب پوستر برای همکاران ارائه خواهد شد و در روز اختتامیه این سمینار به سه مقاله و سه پوستر برتر جوایزی اهدا خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: فیزیوتراپی
ارسال نظر