صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۱ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵

داستان‌نویسی معاصر ایران و هند

مرکز فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب با همکاری فرهنگستان زبان‌های هند و رایزنی جمهوری اسلامی ایران در دهلی، همایش‌ یک روزه‌ی داستان‌نویسی ایران و هند را برگزار می‌کند.
کد خبر : 136813

به گزارش گروه فرهنگی آنا، همایش‌ یک روزه داستان‌نویسی ایران و هند روز جمعه پنجم آذر ماه برگزار می‌شود.


سابقه داستان‌پردازی و قصه‌گویی نیز در سرزمین هند و ایران به هزار سال پیش برمی‌گردد. ادبیات کلاسیک فارسی در هند همیشه تاثیرگذار بوده و رواج داشته است اما داستان‌نویسی معاصر در ایران و هند و ترجمه آثار نویسندگان معاصر این دو کشور به نسبت سابقه همکاری و هم‌داستانی گذشته چندان شناخته شده نیست. علاقه‌مندان به فرهنگ ایران و هند با تحولات داستان‌نویسی در سده بیستم این دو کشور کمتر آشنایی دارند.


مرکز فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب با همکاری فرهنگستان زبان‌های هند و رایزنی جمهوری اسلامی ایران در دهلی، همایش‌ یک روزه داستان‌نویسی ایران و هند را در روز جمعه پنجم آذر ماه برگزار می‌کند.


سخنرانان و موضوعات این همایش عبارتند از: «جریان‌های عمده داستان نویسی ایران»؛حسن میرعابدینی/ «بازنمایی زن در ادبیات مهاجرت ایران»؛ امیرعلی نجومیان/ «پروسه داستانی»؛ فریبا وفی/ «گرایش‌های امروزی رایج در داستان‌نویسی معاصر ایران و هند، با نگاهی به داستان کوچه عشق»؛ آذرمیدخت صفوی/ «از داستان‌نویسی معاصر یکدیگر چه درکی داریم؟»؛ علی‌اصغر محمدخانی/ «داستان‌های علمی و تخیلی در هند»؛ دینیشچندرا گوسوآمی/«ترجمه داستان در هند»؛ سانجوداس گوپتا/ «گرایش‌های معاصر در داستان‌های هندی»؛ انیس الرحمان/ «داستان نویسی معاصر هند»؛ سومانیو ساتپتی.


انتهای پیام/

برچسب ها: شهر کتاب
ارسال نظر