شرایط پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگان
به گزارش گروه اجتماعی آنا، بر اساس این گزارش بیمه شدگانی که به سبب بیماریهای عادی و یا بیماریهای حرفهای، حوادث ناشی از کار برای مدتی قادر به انجام کار نیستند برای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری باید گواهی پزشک را به شعب تأمین اجتماعی ارائه کنند.
چنانچه مدت استراحت بیمه شده در هر نوبت از هفت روز و در مجموع طی یک سال از 15 روز بیشتر نشود، تایید آن توسط پزشک معالج کافی خواهد بود.
بر اساس قوانین سازمان تامین اجتماعی، در صورتی که مدت استراحت بیش از 15 روز و کمتر از 60 روز باشد، باید به تایید پزشک معتمد سازمان برسد و چنانچه مدت استراحت بیمه شده 60 روز و بیشتر در سال باشد باید به تایید شورای پزشکی تامین اجتماعی برسد.
بر این اساس، غرامت دستمزد از اولین روزی که بیمه شده بر اثر حادثه یا بیماری قادر به کار نباشد، پرداخت میشود و غرامت دستمزد بیمه شدهای که بر اثر بیماری عادی در بیمارستان بستری شود از اولین روز محاسبه و پرداخت شده و در صورتی که بیمه شدهای بر اثر بیماری عادی قادر به کار نباشد و به صورت سرپایی درمان شود غرامت دستمزد از روز چهارم محاسبه و پرداخت میشود.
برای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری، بیمه شده باید با در دست داشتن اصل دفترچه درمانی و گواهی پزشک معتبر به شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه کند و مدت دریافت غرامت دستمزد جزو سوابق پرداخت بیمه محاسبه میشود.
انتهای پیام/