صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۱ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در گفت‌وگو با آنا:

از بروز آسیب‌های اجتماعی زنان پیشگیری نمی‌شود

رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گفت:‌ متاسفانه در وضعیت کنونی کشور برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در زنان سرپرست خانوار از روش‌های پیشگیری استفاده نمی‌شود و بعد از اینکه آسیب ایجاد شد به فکر حل آن می‌افتیم که این خود یک نقطه ضعف است و باید برطرف شود.
کد خبر : 13470

فهیمه فیروزفر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا افزود: در جامعه کنونی اجازه می‌دهیم تا مشکل پیش بیاید و بعد به دنبال رفع آن هستیم. در حالی که در هر صورت اگر پیشگیری صورت گیرد از هزینه‌های درمان همیشه کاسته خواهد شد.


رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار یادآور شد: البته رسیدگی به این موضوع فقط کار شهرداری نیست و همه دستگاه‌ها باید در کنار هم برای حل معضل آسیب‌های اجتماعی زنان در جامعه کمک کنند.


وی اضافه کرد: در صورتی که ما این نگاه سیستمی را نسبت به زنان آسیب دیده در همه دستگاه‌ها داشته باشیم، به شبکه‌ای تبدیل می‌شویم که به راحتی می‌تواند از وضعیت روحی تا جسمانی و معیشتی این دست زنان را برطرف کند.


فیروزفر همچنین گفت: یادمان باشد وقتی که نگاه حمایتی را از انسا‌ن‌ها حذف کنیم، آسیب‌های اجتماعی در جامعه چندین برابر خواهد شد.


به گفته وی در صورتی که دستگیری از زنان سرپرست خانوار در سطح وسیعی صورت گیرد بهتر می‌توان به وضعیت آنان در رده‌های مختلف اجتماعی رسیدگی کرد. به عنوان مثال زنانی که از همسرشان جدا شده‌اند وضعیت مالی خوبی دارند اما از لحاظ روحی نیاز بیشتری به توجه احساس می‌کنند و بنابراین باید این موضوع بررسی شود.


رئیس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار پیشنهاد داد که در سیستم ثبت احوال کشورمان به ازای طلاق هر فرد مشاوری آماده باشد تا برای حمایت‌های روحی و روانی به زنی که جدا شده یا همسرش فوت شده است اعلام آمادگی کرده و مشکلات وی را بررسی کند. همچنین ظرفیت‌ها و استعدادهایش را به وی یادآور شود تا در زندگی تنهای خود با بحران مواجه نشود.


انتهای پیام/

ارسال نظر