صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۷ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵
در گفت‌وگو با آنا

عباس ترابیان: تحریم مراسم انتخاب ترین‌های آسیا از سوی تاج کار درستی است/ اعتراض ایران نظر AFC را عوض نمی‌کند

رئیس کمیته فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال گفت: مشخص نیست که کنفدراسیون فوتبال آسیا از چه پروسه‌ای برای انتخاب برترین‌های قاره استفاده می‌کند اما چیزی که معلوم است لابی کشورهای دیگر برای قرار گرفتن در بین برترین‌های آسیا کاملا مشهود است.
کد خبر : 134631

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، بعد از اعلام اسامی نامزدهای بهترین های آسیا در بخش‌های مختلف و عدم حضور نام ایران در بین برترین ها باعث بروز واکنش‌هایی از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال ایران شد و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در نامه‌ای خطاب به رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض ایران را نسبت به انتخاب‌های این کنفدراسیون اعلام کرد و گفت که از ایران هیچ نماینده‌ای در این مراسم شرکت نمی‌کند.


عباس ترابیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد انتخاب‌های AFC برای اعلام اسامی برترین های فوتبال آسیا گفت: «AFC همیشه انتخاباتش از روی ناعدالتی بود و امسال هم با توجه به نتایج خوب تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی اما شاهد هستیم که در هیچ قسمتی نامی از فوتبال ایران دیده نمی‌شود. اصلا مشخص نیست که کنفدراسیون فوتبال آسیا از چه پروسه‌ای برای انتخاب برترین‌ها استفاده می‌کند اما چیزی که معلوم است لابی کشورهای دیگر برای قرار گرفتن در بین برترین‌های آسیا به خوبی مشهود است.»


وی ادامه داد: «سه سال پیش من به عنوان نماینده ایران در مراسم برترین‌ها آسیا شرکت کردم و در واقع از من دعوت شد که به مالزی بروم. زمانی که از یک نفر در یک مراسم رسمی دعوت به عمل می‌آورند یعنی قرار است حتما به آن کشور جایزه‌ای اهدا شود که یک نماینده از آن کشور را دعوت می‌کنند اما تنها یک ساعت به شروع مراسم باقی مانده بود که یک نفر به نمایندگی از AFC به اتاق من در هتل آمد و از من عذرخواهی کرد که نظر AFC تغییر کرد و قرار است که ژاپن به جای ایران انتخاب شود. این مسائل همیشه در کنفدراسیون فوتبال آسیا وجود داشت و به دست آوردن این عناوین برای بسیاری از کشورهای آسیایی و شخصیت‌های آنها از نظر سیاسی ارزش زیادی دارد و به همین دلیل سعی می‌کنند با لابی‌هایی که انجام می‌دهند در مراسم برترین‌ها انتخاب شوند.»


ترابیان در رابطه با اعتراض ایران به انتخابات AFC و تحریم کردن مراسم از سوی رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «در ظاهر شاید این اعتراض کاری را درست نکند و نظر AFC عوض نشود اما کار درستی بود که توسط رئیس فدراسیون فوتبال انجام شد. در حال حاضر ایران به عنوان یکی از برترین‌ کشورهای آسیا در فوتبال حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و همچنین یکی از معاونت‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا در اختیار ایران است. پروسه AFC باید به گونه‌ای باشد که وقتی این انتخاب‌ها صورت می‌گیرد به اطلاع فدراسیون‌ها برسد تا بعد از اعلام آن به این صورت جا نخورند. در شأن یک کشور بزرگی مثل ایران نبود که اینگونه با ما برخورد می‌شد و فدراسیون باید مواضع محکمی در قبال این مسائل نشان دهد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر