صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۴ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵

نماینده لنجان خطاب به هیأت رئیسه: برای اداره جلسات مجلس باید از ادبیات فاخر استفاده کرد

عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: اقتدار مجلس در گرو این است که هیأت رئیسه و نمایندگان همکاری لازم را با رئیس مجلس برای اداره بهتر جلسات داشته باشند.
کد خبر : 134251

به گزراش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، محسن کوهکن ریزی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 24 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری نسبت به نحوه اداره جلسات علنی مجلس، گفت: اقتدار مجلس در گرو این است که هیات رئیسه و نمایندگان همکاری لازم را با رئیس مجلس برای اداره بهتر جلسات داشته باشند.


نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگانی که به عنوان اعضای هیات رئیسه انتخاب شدند وظیفه آن‌ها تنها در حد تقسیم کار نیست که برای خواندن لیست غائبین، تاخیرکنندگان، نوبت یا دستور باشد.


کوهکن ادامه داد: آنها باید در کنار شما جلسات را به بهترین نحو رصد و مدیریت کنند تا جلسات علنی با کمترین هزینه اداره شود.


وی افزود: روزی که رئیس‌جمهوری در مجلس حاضر شد حین اظهارات ایشان من نوبت داشتم اما فرصت داده نشد و برخی دوستان در همان ماده تذکری دادند اما شما پاسخ دادید و احساس کردم ادله ای که من می خواستم عرض کنم گفته نشد؛ اگر در فصل دوم مواد 204، 205 و 206 دقت کنید در ماده 206 آمده است نمایندگانی که به عنوان مخالف یا موافق می‌خواهند اظهارنظر کنند و ما نمی‌دانیم که رئیس‌جمهوری می‌خواهد چه صحبتی کند و بنابراین الزام دارد برای رئیس جمهور که در نطق خود طبق برنامه صحبت کند.


نماینده مردم لنجان در مجلس دهم ادامه داد: شما عرض می کنید تخلفی صورت نگرفته و این حق قانونی جناب‌عالی است که استنباط خود را از این ماده بیان کنید. روز گذشته نماینده‌ای تذکری را مطرح کرد که در مرکز یک استان اتفاق افتاده بود اگرچه تذکر حق طبیعی نماینده و یک رویه است اما باید رئیس جلسه از تذکردهنده سؤال کند که آیا تذکر در دستور است یا نه.


این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: برای اداره جلسات مجلس باید از ادبیات فاخر استفاده کرد و استفاده از کلماتی که امکان برداشت‌های متفاوت از آن شود باید پرهیز کرد.


لاریجانی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: تذکر شما خیرخواهانه است و تلاش می‌کنیم همین مسیر ادامه یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر