صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۲ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵

422 میلیون نفر در جهان با دیابت زندگی می کنند

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی دیابت (14 نوامبر 2016 برابر با 24 آبان)، گفت: هرساله دیابت عمدتا به دلایلی از جمله افزایش سن و رشد چاقی مفرط شایع‌تر می‌شود و حدود 422 میلیون نفر هم اکنون با دیابت زندگی می‌کنند.
کد خبر : 134231

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:


«دیابت دلیل اصلی ضعف بینایی و نابینایی در سراسر جهان است. چرا که تغییرات ناشی از آن بدون درد و تدریجی بوده و مردم اغلب زمانی متوجه این مشکل می‌شوند که قدرت بینایشان رو به افول می‌رود.


بنابراین سنجش مستمر بینایی توسط افراد متخصصی که با این حوزه آشنایی دارند و متخصصینی که می توانند برای کسانی که دیابت دارند درمان و توصیه ارائه کنند، امری حیاتی است. اگر مردم بتوانند سطح گلوکز خون و فشار خون خود را کنترل کنند، می‌توانند خطر موجود در شریانات خونی را کاهش دهند. حتی پس از رخ دادن تغییرات، این امکان وجود دارد که روند پیشرفت بیماری از طریق درمان به موقع کند شود.


هرساله، دیابت عمدتاً به دلایلی از جمله افزایش سن و رشد چاقی مفرط شایع‌تر می‌شود. شیوع این بیماری، طی 35 سال گذشته با افزایش در کشورهای کم درآمد یا با درآمد متوسط، تقریباً دو برابر شده است.


حدود 422 میلیون نفر هم اکنون با دیابت زندگی می‌کنند. این بیماری طول عمر را کوتاه می‌کند و اگر مدیریت نشود می‌تواند منجر به عوارض بغرنجی از جمله قطع عضو، سکته یا از کار افتادن کلیه شود. همچنین تأثیرات ویران کننده‌ای بر بودجه خانواده و اقتصاد ملی دارد.


در این روز بین المللی، اجازه دهید، حواسمان به دیابت باشد. اجازه دهید به پیشگیری و تقویت خدمات سلامت توجه کنیم تا هر کسی که از بیماری دیابت رنج می‌برد بتواند حمایت مورد نیازش را دریافت کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر