صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

کابینه تونس امروز بار دیگر معرفی می‌شود؛ احتمال حضور 9 زن در کابینه

قرار است امروز دوشنبه کابینه تونس با تغییرات ایجاد شده، معرفی شود و یک منبع نزدیک به نخست وزیر این کشور نیز از حضور 9 زن در کابینه جدید خبر داد.
کد خبر : 1341

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پرس تی وی، «الحبیب الصید» نخست‌وزیر کنونی تونس امروز دوشنبه بار دیگر فهرست اسامی کابینه را اعلام خواهد کرد.


خبرگزاری رسمی تونس با اعلام این خبر، گزارش داد که احتمالا زنان نیز در ساختار کابینه جدید حضور خواهند داشت.


یک منبع نزدیک به نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه گزارش داد که کابینه‌ای که 23 ژانویه اعلام شد، گسترش یافته است. او گفت که احزاب دیگر نیز در کابینه تعدیل شده حضور خواهند داشت ولی نامی از این احزاب نبرد.


به گزارش خبرگزاری تونس، در کابینه جدید کسانی حضور خواهند داشت که نماینده طیفهای مختلف باشند، افزون بر اینکه 9 زن نیز در آن حضور خواهند داشت.


به گفته این منبع نزدیک به الصید، کابینه جدید چهارشنبه آینده 4 فوریه در پارلمان معرفی خواهد داشت تا رأی اعتماد بگیرد.


هفته گذشته به دلیل محدود بودن دایره مشارکت احزاب مختلف در کابینه پیشنهادی الصید، جلسه پارلمان برای رأی اعتماد به دولت پیشنهادی به تعویق افتاد و الصید ناچار شد اصلاحاتی در کابینه پیشنهادی اعمال بکند.


حزب نداء تونس یکشنبه (روز گذشته) با انتشار بیانیه‌‌ای و تأکید بر عدم مشارکت‌دادن حزب النهضه در کابینه آینده این کشور، تصریح کرد که از طریق ائتلاف و بررسی امکان مشارکت‌دادن حزب النهضه، مسیر تشکیل کابینه (دوباره) ارزیابی شد.


در این بیانیه آمده بود که این حزب [که «باجی قائد سبسی» آن را سال 2012 تأسیس کرد] بر تشکیل کابینه سیاسی و حزبی تأکید دارد که منعکسکننده مطالبات رأی‌دهندگان نداء تونس و برنامه‌ها و طرح‌های سیاسی و اصلاحاتی این حزب باشد؛ مسئله‌ای که به معنای سهیم نکردن اسلامگرایان در این کشور است.


حزب نداء تونس همچنین خواستار ائتلافهایی شد که به نظر رأی‌دهندگان این حزب اهمیت دهد و بتواند امید و آرزوی آنها را برآورده کند.


انتخابات پارلمانی اخیر که 26 اکتبر 2014 برگزار شد، عرصه سیاسی تازه‌ای را به وجود آورد و نقشه حزبی جدیدی را ترسیم کرد. در این انتخابات حزب سکولار نداء موفق شد 86 کرسی را به دست آورد و حزب اسلام‌گرای النهضه نیز در جایگاه دوم قرار گرفت. ولی حزب نداء سعی دارد اسلامگرایان را از کابینه آینده حذف کند.



انتهای پیام/

برچسب ها: تونس کابینه
ارسال نظر