صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل سازمان بنادر:

آبخور کشتی‌ها در اروند رود با لایروبی به 5.5 متر افزایش یافت

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: آغاز عملیات لایروبی دهانه اروند رود موجب شد تا آبخور فعلی برای کشتی‌های ورودی به این محل 4,2 متر و در نهایت به 5.5 متر افزایش خواهد یافت.
کد خبر : 134064

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از سازمان بنادر ، محمد سعیدنژاد اظهار کرد: حجم تقریبی برای انجام عملیات لایروبی اروند رود حدود دو میلیون متر مکعب است.


معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بنادر و دریانوردی تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی وظیفه انجام لایروبی را بر عهده خواهد داشت تا آبخور شناورهای در اروند به 5.5 متر افزایش پیدا کند.


گفتنی است، پیش از این وزیر راه وشهرسازی در حاشیه بازدید از اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر، از آغاز رسمی عملیات خارج سازی 39 فروند مغروقه در اروند رود با اعتبار بالغ بر 625 میلیارد ریال خبرداد و اظهار کرده بود: تاکنون 11 فروند از این تعداد مغروقه خارج شده و خارج کردن 28 فروند مغروقه دیگر نیز در دست اقدام است.


عباس آخوندی افزود: اتمام عملیات خارج سازی مغروقه های اروند رود، موجب آماده شدن این رودخانه برای انجام عملیات لایروبی است.


وزیر راه و شهرسازی گفت: لایروبی اروند کار بسیار مهم و پرهزینه ای است و برای رسیدن به عمق 6 متر این رودخانه به 12 میلیون مترمکعب لایروبی نیاز داریم.


آخوندی تصریح کرد: چنانچه شناورسازی مغروقه ها و لایروبی اروند رود انجام نشود، می توان گفت: تمام تلاش هایی که تاکنون برای بازسازی و تجهیز بندرخرمشهر انجام شده ناقص بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر