صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۲ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵
در گفت‌و‌گو با آنا؛

غلامرضا شعبانی بهار: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از ارکان توسعه ورزش همگانی است/ قهرمانان ورزشی ما دانشجوی دانشگاه آزاد هستند

معاون توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: در جلسه ای که با سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان داشتیم او هر گونه تغییر در معاونت های وزارت ورزش را رد کرد.
کد خبر : 133880

غلامرضا شعبانی‌بهار معاون توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره توسعه ورزش همگانی اظهار کرد: «یکی از برنامه‌های توسعه ورزش همگانی همایش پیاده‌روی خانواده‌ها در آخر هر هفته است. خوشبختانه این همایش با استقبال وسیعی از سوی مردم روبه‌رو شد اما من از روند اجرا شدن آن کمی ناراحت هستم چرا که جوایزی که در پایان همایش برای برندگان در نظر گرفته می‌شود هیچ ارتباطی با توسعه ورزش همگانی ندارد و من بارها این موضوع را به فدراسیون ورزش همگانی تذکر دادم که رویکرد خود را اصلاح کنند.»


وی ادامه داد: «جوایز راهی برای تشویق‌خانواده‌ها است که در همایش پیاده روی شرکت کنند و ما هم از آن حمایت می‌کنیم اما این جوایز باید هدفمند و در راه توسعه ورزش همگانی‌باشد. اهدای ماشین پراید به عنوان جایزه برای یک نفر خوب است اما من به عنوان معلم دانشگاهی احساس می‌کنم با اهداف ما مغایرت دارد و باید به جوایز ورزشی که قابل استفاده برای مردم باشد تبدیل شود. من به فدراسیون ورزش همگانی توصیه کردم به جای جایزه 20 میلیونی ماشین به 20 نفر 20 جایزه یک میلیونی یا بن ورزشی شامل دوچرخه، تردمیل ،گرم‌کن یا کفش بدهند تا بخش زیادی از افراد از این جوایز بهرمند شوند. ما به دنبال این هستیم که این روند را اصلاح کنیم.»


معاون توسعه ورزش همگانی در مورد وضعیت استان‌ها اظهار کرد:«برخی از استان‌ها توسعه ورزش همگانی را در راس کار خود قرار دادند و فعالیت گسترده ای در این زمینه داشتند. در حال حاضر استان تهران به دلیل همکاری با شهرداری عملکرد خوبی داشته اما شهرهای بزرگ مانند اصفهان، مشهد، اردبیل و ساری هم عملکردشان خوب است و ما از آنها حمایت خواهیم کرد. همه استان‌ها برای توسعه ورزش همگانی حمایت می‌شوند و امیدوارم ورزش همگانی روز به روز بین مردم افزایش پیدا کند.»


وی در ادامه عنوان کرد: «خوشبختانه اولین برنامه‌ای که سلطانی‌فر به مجلس ارائه داد بحث ورزش همگانی بود و این موضوع ما را بسیار امیدوار کرد. ورزش همگانی در دوران گودرزی فعالیت خود را از سرگرفت و ما نگران بودیم با تغییراتی که در امر وزارت به وجود آمده ورزش همگانی ندیده گرفته شود اما خوشبختانه این اتفاق نیفتاد. اولویت دولت توسعه ورزش‌های همگانی است.»


معاون توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان در واکنش به تغییراتی که در حوزه معاونت های وزارت ورزش با روی کار آمدن سلطانی فر مطرح شده است، عنوان کرد: «در جلسه ای که با وزیر ورزش و جوانان داشتیم این موضوع را رد کردند و تغییر در معاونت های وزارت ورزش در حد شایعه است.»


شعبانی بهار همچنین در مورد هماهنگی ورزش همگانی با دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: «یکی از ارکان توسعه ورزش همگانی دانشگاه آزاد اسلامی است که با مدیریت دکتر دادگان فعالیت گسترده ای در این زمینه انجام داده است. خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در بخش قهرمانی جایگاه بسیار موثر و اثربخشی داشته و کمک بسیاری در این زمینه کرده است. در حال حاضر بخش قابل ملاحظه‌ای از قهرمانان ورزشی در رشته های مختلف را دانشجویان دانشگاه آزاد تشکیل می دهند. ورزش همگانی بر زمینه توسعه و سلامتی دانشجویان تاثیر مستقیم دارد و در جلساتی که با دادگان داشتم متوجه شدم وضعیت این دانشگاه از لحاظ تشکیلاتی و بودجه‌ای بهتر شده است و انتظار می رود که در آینده فعالیت بیشتری از این دانشگاه ببنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر