صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۲ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴

رفتار هیجانی سهامداران، عامل رشد بی‌دلیل شاخص بورس

شاخص کل بورس که در یک افزایش هیجانی بیش از 4 هزار واحدی نوید بازاری مثبت را به سهامداران داده بود، طی یک هفته گذشته با ریزش‌های پیاپی مواجه شده‌ است.
کد خبر : 13375

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، بازار سرمایه نخستین روز هفته جاری را با کاهش 704 واحدی آغاز کرد و در میانه کانال 76 هزار واحدی قرار گرفت.


این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که شاخص کل بورس تهران هفته گذشته نیز با کاهش 2600 واحدی همراه شده بود.


بر این اساس شاخص کل بورس تهران که سال جدید را مثبت آغاز کرده بود، پس از اعلام نتیجه مذاکرات هسته‌ای با رفتار هیجانی سرمایه‌گذاران روبه‌رو شد و تنها در دو روز بیش از چهار هزار واحد رشد کرد.


حسین خزلی خرازی مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی با بیان این که سقوط بازار قابل پیش‌بینی بود، به خبرنگار آنا گفت: هرگاه شاهد رشد بی‌رویه در بازار باشیم، به همان مقدار نیز باید منتظر افت بورس باشیم.


او اظهارکرد: متاسفانه سهامداران با رفتار هیجانی خود و تقاضای کاذبی که در بازار ایجاد کردند،‌ باعث شدند شاخص کل بورس تهران به شدت رشد کند که به دلیل نبود پارامترهای علمی و واقعی اقتصادی، این رشد متوقف و در نهایت با سقوط نیز همراه شد.


خرازی در ادامه افزود: در شرایط فعلی کسانی که نقدینگی داشته و مایل به خرید سهام هستند، باید با انتخاب شرکت‌هایی که P/E پایینی داشته و ریسک سیتماتیک آنها به حداقل رسیده است، اقدام به خرید سهم کنند و منتظر رشد سهم خود باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر