صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۵ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵

ارائه اینترنت LTE در گوانتانامو

شرکت مخابراتی T-Mobile اعلام کرده است که خدمات انتقال داده یا همان اینترنت فوق پرسرعت 4G LTE را در خلیج گوانتانامو ارائه می‌دهد.
کد خبر : 133493

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از engaget، روزی که باراک اوباما برای نخستین‌بار در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کرد، وعده داد که وقتی رئییس جمهوری آمریکا شود زندان گوانتانامو را تخلیه و تعطیل می‌کند اما روزی که در حال جمع کردن اسباب و اثاثیه‌اش از کاخ سفید است، خبر ارائه اینترنت پرسرعت برای زندانبانان منتشر می‌شود.


ساکنان جزیره گوانتانامو در خلیجی به همین نام، شامل زندانیان تروریستی خطرناک، زندانبانان و خانواده‌های نظامیان و زندانبانان هستند. این خانواده‌ها تاکنون دسترسی به شبکه سلولی تلفن همراه و اینترنت همراه نداشته‌اند و تماس در این جزیره بسیار سخت و پرهزینه بود.


اکنون شرکت مخابراتی T-Mobile اعلام کرده است که با راه‌اندازی 11 ایستگاه سلولی موبایل، امکان ارائه اینترنت LTE در جزیره فراهم شده است و کاربران علاقه‌مند می‌توانند با خرید سیم‌کارت این شرکت از دکه‌ای که در صرافی جزیره فعال است، از این اینترنت بهره بگیرند.


فناوری تکامل بلندمدت (Long Term Evolution یا LTE)، که معمولاً با عنوان «4GLTE» بازاریابی می‌شود، استانداردی جهت انتقال داده‌های پرسرعت بی‌سیم برای تلفن همراه و ترمینال‌های داده است. این فناوری مبتنی بر فناوری‌های شبکه‌ای GSM/سرعت داده افزایش یافته است که سرعت و ظرفیت انتقال را با استفاده از رابط رادیویی متفاوت و همچنین توسعه هسته شبکه، افزایش داده است.


T-Mobile این امکانات را پس از آن در گوانتانامو ارائه داد که قراردادی برای ارائه خدمات رومینگ در کوبا بست. این قرارداد که به‌دنبال عادی‌سازی روابط واشنگتن-هاوانا انجام شد، برای ارائه خدمات اینترنت، تماس و اس‌ام‌اس به توریست‌های آمریکایی در کوبا طراحی و اجرا شد.


این شرکت با ارائه عکسی از یک گوشی تلفن در جزیره گوانتانامو، اعلام کرد که سرعت دانلود با سیم‌کارت‌هایش در این محل 38 مگابایت و سرعت آپلود 26 مگابایت است.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا




انتهای پیام/

ارسال نظر