صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵
در گفت‌وگو با آنا؛

رئیس فدراسیون چوگان: می‌خواهیم بعد از 15 سال در جام جهانی شرکت کنیم/ به دنبال تعامل با دانشگاه آزاد هستیم

گلناز وکیل گیلانی گفت: متاسفانه هنوز تعاملی با دانشگا‌ه‌ها نداریم ولی یکی از اهداف ما تعامل با دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی است.
کد خبر : 133462

گلناز وکیل گیلانی رئیس فدراسیون چوگان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد میزبانی ایران از مسابقات جهانی چوگان گفت: «خوشبختانه میزبانی مسابقات مقدماتی جام‌جهانی به ایران رسید و میزبان مسابقات مرحله حذفی نیز کشور استرالیا است. قرار است برای اینکه تیمی آماده را برای مسابقات آماده کنیم زمستان اردوهای خارجی داشته باشیم تا بعد از 15 سال حضوری شایسته در مسابقات جهانی داشته باشیم. »


وی در خصوص محل برگزاری مسابقات جهانی و زمان آن افزود: «زمان مسابقات دور مقدماتی اردیبهشت سال آینده است و ما قصد داریم در یکی از دو شهر اصفهان یا تهران این رقابت‌ها را برگزار کنیم که البته تهران در اولویت است و بازی‌ها در دو باشگاه نوروزآباد و قصر فیروزه برگزار خواهد شد. البته در تلاش هستیم چون اصفهان در گذشته مهد چوگان بوده است حداقل یک بازی آنجا برگزار شود.»


وکیل گیلانی در مورد تعامل فدراسیون چوگان با دانشگاه آزاد بیان کرد: «متاسفانه هنوز تعاملی با دانشگاه‌ها نداشته‌ایم ولی یکی از اهداف ما تعامل با دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی است. به خاطر مشکل نداشتن اسب هنوز نتوانسته‌ایم با آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها ارتباط داشته باشیم.»


رئیس فدراسیون چوگان در مورد مشکلات حضور بانوان در ورزش چوگان اظهار داشت: «خانم‌ها خوشبختانه فعالیت خوبی در چوگان دارند اما به خاطر مشکل جا در مسابقات پیش رو، خانم‌ها نمی‌توانند با آقایان هم‌تیم باشند و کمی سخت است، اما در دنیا اینطور نیست.»


وی در رابطه با رقبای آسیایی ایران در رشته چوگان خاطرنشان کرد: «برای رده آقایان در آسیا دو کشور هند و پاکستان رقیبان اصلی ما هستند، ولی این دو کشور در رده بانوان از تیم ما ضعیف‌ترند و ما خوشبختانه در بانوان تیم‌های خوبی داریم.»


انتهای پیام/

برچسب ها: استرالیا چوگان
ارسال نظر