صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۳ - ۲۱ آبان ۱۳۹۵

مدیر مسئول مهمترین روزنامه منتقد ترکیه بازداشت شد

یک هفته پس از بازداشت سردبیر و شماری از اعضای هیات تحریریه روزنامه جمهوریت، مهمترین روزنامه منتقد دولت و وابسته به مخالفان سکولار، مدیر مسئول این روزنامه نیز به محض بازگشت از آلمان به ترکیه بازداشت شد.
کد خبر : 133390

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، پلیس ترکیه، آکین آتالای مدیر مسئول روزنامه جمهوریت را به محض بازگشت از آلمان در فرودگاه آتاتورک بازداشت کرد. پیشتر برای آتالای قرار بازداشت صادر شده بود.


روزنامه نگاران روزنامه جمهوریت به اتهام ارتباط با کودتای 15 جولای (25 تیر) بازداشت شده‌اند. به دستور دادستانی، آن‌ها تا زمان برگزاری جلسه محاکمه که هنوز تاریخ آن مشخص نشده است، در بازداشت خواهند بود.


از زمان کودتای نافرجام در ترکیه، 110 هزار قاضی، معلم، پلیس و کارمند دولت یا از کار برکنار یا فعالیت آن‌ها تعلیق شده است. همچنین 36 هزار نفر نیز در سراسر ترکیه بازداشت شده‌اند.


طبق وضعیت اضطراری حاکم بر ترکیه که 3 هفته پیش برای 3 ماه دیگر تمدید شد، پلیس می‌تواند بدون آن که دادگاه قرار بازداشت متهم را تایید یا رد کند، وی را 30 روز در بازداشت نگهدارد.


برخورد دولت رجب طیب اردوغان با مخالفان پس از کودتای ترکیه مورد انتقاد شماری از سازمان‌های حقوق بشری جهانی قرار گرفته است.


انتهای پیام/

برچسب ها: کودتای ترکیه
ارسال نظر