صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

استقرار ۴۳ بالگرد و هواپیمای امداد و آب‌پاش در کشور/ تدوین آئین‌نامه کاهش مصرف پلاستیک در کشور

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از استقرار ۴۳ بالگرد و هواپیمای امداد و آب پاش در ۱۴ نقطه کشور خبر داد.
کد خبر : 133261

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، معصومه ابتکار در جلسه بررسی پیشرفت برنامه‌های علمی حفاظت و بهبود محیط زیست استان فارس، گفت: با توجه به وضعیت موجود آنچه که باید بیش از گذشته مد نظر قرار داده شود حفاظت از جنگل‌ها و مراتع است که در این راستا ۴۳ بالگرد و هواپیمای امداد رسان و آب پاش در ۱۴ نقطه کشور مستقر شده است.


وی ادامه داد: توافق مشترکی نیز میان وزارت دفاع، سازمان جنگل‌ها و مراتع و سازمان برنامه و بودجه منعقد شده که به طور حتم کمک خواهد کرد تا کمبودهای مجموعه جبران شود و تجهیزات لازم را خریداری خواهیم کرد.


معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه طرح کمربندی سبز در کشور اجرایی شده، گفت: با توجه به راهپیمایی بزرگ اربعین طرح کمربندی سبز از استان ایلام اجرایی شده است.


ابتکار تصریح کرد: این طرح توسط خود زائران که پیاده روی می‌کنند اجرایی و کاشت نهال انجام می‌شود.


وی با اشاره به اینکه برنامه زیست محیطی کشور در حال تدوین است، گفت: این برنامه برای معادن کشور در حال تدوین است و همچنین آیین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیک در حال بررسی است.


معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه خشکسالی چندین سال گذشته به گونه‌ای است که باید از تمامی منابع آبی کشور استفاده کنیم، گفت: استان‌ها و شهرهایی که دارای شهرک صنعتی است باید مراقب باشند که پساب‌های صنعتی از بین نرود بلکه باید این آب نیز وارد چرخه شود.


ابتکار ادامه داد: آب‌های صنعتی، کشاورزی و... باید بازچرخانی شود و نباید اجازه داد که منابع آلوده شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه لایحه هوای پاک در مجلس شورای اسلامی است، گفت: این لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه شده که امیدوارم به سرعت مصوب شد تا فعالیت‌های ما به طور کلی همراه با قانون باشد.


معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: سامانه یکپارچه معاینه فنی نیز به زودی افتتاح می‌شود که به طور حتم در وضعیت داشتن هوای پاک در کشور بسیار موثر است.


ابتکار با اشاره به اینکه در بحث کاهش آلودگی هوا شیراز دارای جایگاه مناسبی است، گفت: نتیجه بررسی دستگاه‌های سنجش هوا نشان از پاکی وضعیت در شیراز است اما این روند باید ادامه داشته باشد.


وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تغییر اقلیم در فارس مشخص است، گفت: خشکسالی‌های چند سال اخیر وضعیت اقلیمی فارس را تغییر داده و باید برای رسیدگی به این وضعیت نیز راه چاره داشت.


معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست وظیفه تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها است، گفت: تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث محیط زیست کاملا راه را برای تمامی دستگاه‌ها مشخص کرده است و خوشبختانه دولت یازدهم نیز نگاه ویژه‌ای به این بخش دارد.
ابتکار تاکید کرد: کاهش تورم، رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال از فعالیت‌های مهم دولت است که در کنار این موارد نگاه ویژه دولت را به محیط زیست شاهد هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر