صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۷ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵
معاون آموزشی وزارت بهداشت:

ترجمان دانش تولیدی در عرصه عمل، با تالیف و نشر کتب مرجع امکان‌پذیر است

دکتر باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت با ابلاغ دستورالعمل کمیسیون ارزشیابی متون و منابع مرجع علوم پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، از آنها خواست اگر کتب تالیفی اعضای هیات علمی دانشگاه برای معرفی به عنوان مرجع علوم پزشکی مناسب تشخیص داده می‌شوند، آنها را برای ارزیابی به این کمیسیون معرفی کنند.
کد خبر : 133193

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت، در نامه‌ای به روسا و معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، دستیابی به مرجعیت علمی در آموزش عالی سلامت را هدف عمده و یکی از مهمترین بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش پزشکی اعلام کرد و گفت: «دستیابی به مرجعیت علمی در همه حوزه‌ها که بارها از سوی مقام معظم رهبری نیز مورد تأکید قرار گرفته است، زمینه را برای نیل به جایگاه شایسته در سطح منطقه و جهان برای نظام آموزش عالی سلامت کشور فراهم می‌کند.»


لاریجانی گفت: «براساس مطالعات و نظریات موجود، مولفه‌های مختلفی برای مرجعیت علمی مدنظر قرار می‌گیرد که از جمله مهمترین آنها، تولید دانش بومی و کاربست آن در ارائه خدمات است.»


او افزود: «خوشبختانه امروز در کشور شاهد این واقعیت هستیم که به مدد حضور استادان، سهم ایران از تولید علم جهانی ارتقای چشم‌گیری پیدا کرده است، اما آنچه در این میان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ترجمان دانش تولیدی در عرصه عمل و در مسیر خدمت است که این موضوع با تالیف و نشر کتب مرجع امکان‌پذیر است.»


معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: «کتب مرجع که از سوی استادان برجسته هر حیطه تدوین می‌شوند، علاوه بر بومی‌سازی، دانش وارد شده از مراکز معتبر بین‌المللی، بستری برای نشر و کاربست دانش بومی است که همین استادان متولی تولید آن هستند.»


لاریجانی گفت: «در ادامه اقدامات انجام شده برای تدوین کتب مرجع علوم پزشکی، دستورالعمل تشکیل کمیسیون ارزشیابی متون و منابع مرجع علوم پزشکی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین شده است و به زودی اقدامات اجرائی برای تحقق این امر ساماندهی می‌شود.»


او بر اهمیت ساماندهی کتب مرجع علوم پزشکی و همکاری همه اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تدوین این کتب تاکید کرد و گفت: «در این راستا لازم است تا کتب تالیفی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها پس از بررسی در هیات رئیسه دانشگاه و در صورتی که برای معرفی به عنوان مرجع علوم پزشکی مناسب باشند برای طرح در کمیسیون ارزشیابی متون و منابع مرجع علوم پزشکی به معاونت آموزشی وزارت بهداشت معرفی شوند. کتب ارزشمندی در حوزه‌های مختلف علوم پزشکی تالیف شده است که می‌تواند به عنوان کتب مرجع مورد استفاده قرار گیرد.»


او در پایان افزود: «امید است با بهره‌برداری از تلاش‌ها و تالیفات استادان در حیطه‌های مختلف زمینه‌های حرکت به سوی مرجعیت علمی آموزش علوم پزشکی فراهم شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر