صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۵ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
مدیرکل نظارت برفرآورده‌های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو

نیروهای نظارتی باید به دو برابر افزایش یابند

مدیرکل نظارت برفرآورده‌های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: تعداد نیروهای متخصص در حوزه نظارت بر مواد غذایی جهت کنترل این مواد در سطح عرضه، باید به دو برابر افزایش یابد.
کد خبر : 13302

به گزارش گروه اجتماعی آنا، هدایت حسینی گفت: شمار ناظران در این حوزه در سازمان غذا و دارو و معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به 850 تن می‌رسد این در حالی است که این تعداد برای کل کشور بسیار ناچیز است و حداقل باید به دو برابر افزایش یابد.


وی با تاکید بر ضرورت تقویت و توسعه امکانات، تجهیزات آزمایشگاهی و زیر ساخت‌های نظارتی اظهار کرد: وزیر بهداشت نیز بر این مساله واقف است و با تاکید بر لزوم پررنگ کردن زمینه نظارت، همواره دستورات لازم را جهت کمک برای به کارگیری نیرو، اختصاص منابع مورد نیاز در حوزه غذا و بخش‌های نظارتی داشته‌اند.


مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از تشکیل شورای عالی سلامت و امنیت غذایی متشکل از تمام ذی‌نفعان و دست اندرکاران حوزه سلامت خبر داد و گفت: با راهنمایی‌های مجلس شورای اسلامی و قوانینی که تصویب شده است، تشکیل این شورا میسر شد.


وی ادامه داد: مقرر شده است فعالیت‌های این شورا مبنی بر رئوسی که در برنامه توسعه چهارم و پنجم نیز پیش‌بینی شده است، انجام شود.
حسینی افزود: در این صورت اجماع قدرتمندی به نفع سلامت شکل خواهد گرفت. ضمن اینکه پیرو آن، سیاست‌های کامل سلامت در گستره وسیعی عملیاتی خواهد شد و این پتانسیل قانونی و بسیار خوبی است که باید حداکثر بهره را از آن برد.


انتهای پیام/

ارسال نظر