استیضاح بیشتر برای وارد کردن فشار به وزیر علوم است/ وزارت علوم باید از ابتدا با قاطعیت با خواستههای نابجا برخورد میکرد
دکتر محمود صادقی در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره نامه ۲۹ استیضاح کننده وزیر علوم که بعدازظهر روز گذشته به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارائه شد گفت: «محورهایی برای این استیضاح از سوی این 29 نماینده اعلام شد، محورهایی نظیر محورهای علمی، رشد شتاب علمی کشور، محورهای فرهنگی، وضعیت فرهنگی دانشگاهها، دانشگاه فنیوحرفهای، مسائل رفاهی و معیشتی دانشجویان و کارکنان، سند دانشگاه اسلامی، گسترش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی و... در بحث استیضاح از سوی این نمایندگان مطرح شد.»
او افزود: «به نظر بنده بسیاری از محورهای اعلام شده از سوی این نمایندگان بسیار مبهم و کلی است، تعدادی از آنها نیز خواستهها نابجا و خلاف قانون از وزارت علوم است. به عنوان مثال یکی از افرادی که به نوعی اصلیترین دنبال کننده طرح استیضاح وزیر است، از وزارتخانه این انتظار را دارد که رئیس یکی از این دانشگاهها بر خلاف قانون که مدت خدمتش تمام شده در پست خود باقی بماند.»
صادقی گفت: «بحث اردوهای مختلط یکی دیگر از مواردی بود که بر روی آن تأکید شد، بحثی که وزیر علوم پیش از آن نیز در مجلس به آن پاسخ گفتند. یا در بحث بورسیهها، این نمایندگان از وزارت علوم تقاضا دارند بر خلاف قانون دانشجویان پرونده بورسیه را جایابی کنند.»
او ادامه داد: «تعدادی از این محورها نیز بحثهایی کلی است که میتوان در زمان هر وزیری و با هر عملکردی مطرح کرد و مختص به دورهای خاص نیست.»
این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: «به نظر میرسد طرح استیضاح بیشتر برای فشار آوردن به وزیر علوم است و دلایلی که مطرح شد، در مجلس قابل دفاع نباشد.»
صادقی گفت: «وزارت علوم باید از ابتدا با قاطعیت بیشتری با خواستههای نابجا برخورد میکرد و از ابتدا جلوی این خواستهها را میگرفت.»
انتهای پیام/