صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
علی رغم تاکید وزارت صنعت؛

نمایندگی برخی خودروسازان خارجی در ایران محرز نشد

 ماه هاست که از تاکید وزارت صنعت بر نمایندگی های واردکننده خودرو مبنی بر لزوم اخذ مجوز نمایندگی از شرکت مادر می گذرد، اما هنوز برخی از شرکتهای داخلی که حجم بالایی از واردات خودرو را هم انجام می دهند موفق به کسب نمایندگی رسمی نشده‌اند.
کد خبر : 132690

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از میزان، 6 ماه پیش یدالله صادقی رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت خطاب به این وزارتخانه اعلام کرد که تمامی نمایندگی خودروسازان خارجی باید تاییدیه نماینده بودن و اصالت خود را از کمپانی مادر به این وزارتخانه اعلام کنند تا نام این نمایندگی‌ها بروی سایت وزارت صنعت درج شود.
اما با گذشت حدود 7 ماه از این اخطار حالا شاهد کم رنگ شدن پیگری این وزارتخانه به این موضوع مهم هستیم.
حال پس از گذشت این فرصت 6 ماهه مشخص شد که قریب به اتفاق نمایندگان خودروسازان خارجی از طریق واسطه این نمایندگی ها را بصورت غیر مستقیم اخذ کرده و برخی برندهای معروف را به انحصار خود درآورده اند.


اما حالا خبری که تمامی جراید را به خود مجذوب کرده است بسته شدن ثبت سفارش 2 برند معروف و خوش نام در ایران است. اما هنوز علت بسته شدن سامانه ثبت سفارش این خودروها رسماً اعلام نشده است.
شایان ذکر است زمانی که خودرویی در خارج از کشور خریداری می شود در همان بدو قرارداد، 7 درصد از ثمن معامله به صورت گارانتی اخذ می شود. این یعنی اینترنشنال گارانتی، در حالی که پس از ورود خودرو در گمرک ایران، این نمایندگی های به اصطلاح مجاز در ایران هم 3درصد مازاد برای خدمات پس از فروش از مشتریان دریافت می کنند که اگر واضح به این مساله نگاه کنیم اکثر این نمایندگی ها هم هیچ گارانتی و خدمات پس از فروشی ویژه ای به مشتریان ارائه نمی دهند.


حال این سوال برای ما و مردم پیش می‌آید که آیا واقعاً این برندها در ایران نمایندگی دارند و یا همچنان از طریق واسطه‌ها در کشورمان کار می‌کنند و بالاخره تکلیف هزینه مابه‌التفاوت‌هایی که از مردم با طرح ادعای نمایندگی رسمی بودن دریافت شده است چه خواهد شد؟


انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت صمت
ارسال نظر