صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۳ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵
در گفت‌وگو با آنا

بهروان: تعلیق کویت سهمیه ایران را 1+3 می‌کند/ استقلال با دو بازی، پرسپولیس با یک بازی وارد دور گروهی می‌شوند

رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر گفت: استقلال و پرسپولیس نماینده ما در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا هستند و استقلال باید یک بازی بیشتر انجام دهد.
کد خبر : 132575

غلامرضا بهروان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در واکنش به این مسئله که سهمیه 2+2 ایران در جام باشگاه‌های آسیا قطعی است یا نه، گفت: «آخرین خبر حاکی از آن است که ما سهمیه 2+2 گرفته‌ایم اما این احتمال وجود دارد که در آخرین جلسه کنفدراسیون فوتبال آسیا تعلیق فوتبال کویت پایدار بماند که در چنین شرایطی سهمیه ایران 1+3 می‌شود. باید صبر کنیم و ببینیم که چه اتفاقاتی در جلسه 10 آذر رخ خواهد داد.»


وی ادامه داد: «ما در شرق آسیا کره را در بالاترین سطح باشگاهی می‌بینیم و در غرب آسیا امارات اول است. به این کشور‌ها سهمیه 1+3 داده شده است. دلیل آن هم عملکرد خوب باشگاه‌های آنها در رقابت‌های لیگ قهرمانان بوده است. AFC برای رقابت‌های ملی 30 درصد و برای رقابت‌های باشگاهی 70 درصد قائل شده و با استناد به این عملکردها به کشورها سهمیه می‌دهد. با احتساب این درصدها سهمیه ما 2+2 شده و باید دو تیم ایرانی از مرحله پیش مقدماتی به مصاف حریفان خود بروند.»


رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد اینکه چرا تیم‌های ایرانی نتوانستند در لیگ قهرمانان آسیا موفق باشند و باعث کسر سهمیه شده‌اند، بیان داشت: «به نظرم مدیران و مربیان خود باشگاه‌های ما که در آسیا نماینده بودند باید پاسخ بدهند چرا تا اینجا موفق نبوده‌اند و سال‌هاست که فوتبال باشگاهی ایران قهرمان جام باشگاه‌های آسیا نشده است. آنچه وظیفه سازمان لیگ بوده برنامه منظم بازی‌ها بوده و اینکه نمایندگان آسیایی ما به گونه‌ای وارد رقابت‌ها شوند که فشار کمتری را متحمل شوند. ما لیاقت آن را داریم که در فینال لیگ قهرمانان بار دیگر نماینده داشته باشیم و حتی به قهرمانی برسیم اگر باشگاه‌ها بتوانند خود را با شرایط روز فوتبال وفق دهند.»


او درباره اینکه با سهمیه 2+2 پرسپولیس باید در مرحله پلی‌آف یک بازی کند یا دو بازی، اظهارداشت: «استقلال و پرسپولیس هم در مرحله حذفی وارد لیگ قهرمانان می‌شود و چون استقلال سوم شده یک مرحله زودتر با حریفان آسیایی بازی می‌کند و با دو پیروزی به دور گروهی می‌رسد. پرسپولیس هم در مرحله آخر با پیروزی در تک بازی می‌تواند وارد مرحله گروهی شود.»


بهروان در واکنش به این موضوع که سازمان لیگ چه برخوردی با تیم‌های انصراف دهنده از جام حذفی خواهد کرد، عنوان داشت: «نمی‌توانیم تنها به جریمه کردن تیم‌ها بسنده کنیم چون تیم‌ها حساب می‌کنند جریمه‌ای که بابت انصراف از جام‌ حذفی می‌پردازند کمتر از بازی کردن است و ترجیح می‌دهند که انصراف بدهند. ما طرح بسیار خوبی را به هیات رئیسه فدراسیون فوتبال داده‌ایم که اگر به تصویب برسد براساس آن عواقب مالی و تبعات بیشتری علاوه بر جریمه کمیته انضباطی شامل انصراف‌دهندگان می‌شود. باید تیم‌های ما یاد بگیرند که با هدف در رقابت‌های حذفی شرکت کنند. اگر قرار است که انصراف بدهند اصلا در قرعه‌کشی ابتدایی مسابقات شرکت نکنند و ما را به دردسر نیندازند. ما باید به جام‌حذفی اعتبار دهیم و این کار را با حمایت فدراسیون فوتبال انجام خواهیم داد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر