صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۲ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴

قدرتمندی ایران به اتمی بودن یا نبودن آن نیست

کارشناس‌ارشد علوم ارتباطات اجتماعی با توجه به جمله اخیری از «وندی شرمن» مذاکره کننده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای که گفته بود: «نمی‌توان دانش ایرانیان را بمباران کرد» گفت: قدرتمندی ایران به دانش یا اتمی بودن یا نبودن آن نیست بلکه به قدرت نرم این کشور مربوط می‌شود.
کد خبر : 13250

فاتح‌علی عیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، تصریح کرد: ایران سرزمینی کهن با قدمتی 7 هزار ساله، دارای فرهنگ و تمدنی درخشان است که به آن اقتدار و قدرتمندی فوق العاده داده است.


این مدرس ارتباطات و رسانه افزود: مؤلفه‌هایی مانند تمدن شکوهمند،‌ فرهنگ و هنر و ارزش‌های بی‌بدیل، انسجام سیاسی و اجتماعی، موقعیت ژئوپولتیک، جایگاه بالای علمی، بیگانه ستیزی و ظلم ستیزی، خداباوری و اعتماد به نفس، همزیستی اقوام و... و بالاخره وجود دولتی کار‌آمد و رهبری توانمند از جمله عواملی هستند که ایجاد کننده و ارتقا دهنده قدرت نرم برای کشور ایران هستند.


عیدی خطاب به «شرمن» گفت: دانشی که شما مورد اشاره قرار دادید تنها یکی از مؤلفه‌هایی است که در کنار سایر مؤلفه‌های قدرت نرم ایران قرار گرفته است و ضمن توجه به آن باید به عوامل و مشخصه‌های دیگر این کشور توجه شود.


وی با توجه به اینکه سنجش و اندازه گیری و تهدید نرم این مؤلفه‌ها کاری بس دشوار است، تأکید کرد: غرب باید از فرصت به دست آمده برای مذاکره، نهایت استفاده را بکند و منطقی و قدرشناسانه با آن رفتار کند و مرتکب هیچ خطایی نشود.






انتهای پیام/

ارسال نظر