صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۸ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵

حزب جمهوری‌خواه خلق: ترکیه اسیر کودتای کاخ اردوغان شده/ دعوت مردم به مقاومت دموکراتیک

حزب جمهوری‌خواه خلق با توصیف بازداشت رهبران اپوزیسیون و روزنامه‌نگاران روزنامه جمهوریت به عنوان ضربه‌ای بزرگ به دموکراسی و حقوق بشر در ترکیه، از مردم این کشور خواست تا در برابر آن چه که آن را موج فزاینده غیردموکراتیک حزب حاکم عدالت و توسعه خوانده است، مقاومت دموکراتیک کنند.
کد خبر : 132453

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت حریت، در بیانیه‌ای که مجمع حزب جمهوری‌خواه خلق صادرکرده آمده است: «کاخ ریاست جمهوری و هیات رئیسه حزب عدالت و توسعه که (پیشتر) به سازمان فتو (سازمان فتح‌الله گولن)، پ‌ک‌ک و داعش مشاوره می‌دادند و پذیرای آن‌ها بودند، بزرگترین خطر برای بقای کشورما و دموکراسی آن هستند.»


در این بیانیه همچنین حملات دولت به ارزش‌های جمهوری ترکیه مورد انتقاد واقع شده است.


بنا به این بیانیه «چنین خطری به شهروندان حق مقاومت دموکراتیک می‌دهد. همه شهرودان یعنی کسانی که عاشق کشور هستند و به دموکراسی و ضرورت صیانت از حقوق و آزادی‌ها عتقاد دارند باید برای دفاع در مقابل چنین خطر بزرگی که متوجه جمهوری ماست، متحد شوند.»


مجمع حزب جمهوری‌خواه خلق دیروز و پس از بازداشت روزنامه‌نگاران روزنامه جمهوریت و همچنین نمایندگان مجلس عضو حزب کُردی اتحاد دموکراتیک خلق، نشستی فوق‌العاده برگزار کرده بود.


همچنین حزب جمهوری‌خواه خلق، دولت را بابت کنترل دستگاه قضایی ترکیه مورد انتقاد قرار داده اعلام کرد: «ترکیه در حال حاضر در حال پشت سر گذاشتن کودتای اقتداگرایانه تاریک کاخ ریاست جمهوری در ژست مبارزه با جنبش فتح‌الله گولن است. موقعیت سیاسی کنونی برای آزادی جمهوری ما و کشور ما، خطری بزرگ است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر