صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵

اسرائیل پخش اذان صبح را در مناطقی از قدس ممنوع کرد

اسرائیل پخش اذان صبح از مساجد منطقه شرقی قدس اشغالی را ممنوع کرد.
کد خبر : 132359

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش کرد: «شهردار قدس به مسئولان شهرداری دستور داد با همکاری پلیس اسرائیل به بررسی موضوع منع پخش اذان از همه مساجد قدس بپردازند زیرا به ادعای او، صدای اذان در قدس موجب رنجش و ناراحتی شهرک‌نشینان صهیونیست می‌شود.»


نیر برکات، شهردار قدس ضرورت اجرای قانون ادعایی منع سر و صدا را خواستار شد. به موجب این قانون پلیس اسرائیل می‌تواند افراد خاطی را فراخواند و بازخواست و پیگیری‌های جنایی و جریمه نقدی علیه آن‌ها اعمال کند.


پلیس اسرائیل در نخستین اقدام عملی خود در این زمینه، پخش اذان صبح در ابودیس واقع در شرق قدس اشغالی را ممنوع کرد و سه موذن در این منطقه را از اذان گفتن منع کردند.


مفتی قدس در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد الاقصی در واکنش به تصمیم اسرائیل برای جلوگیری از پخش اذان از مساجد قدس گفت اذان یکی از شعائر دین اسلام است و همیشه از مساجد این شهر پخش خواهد شد و آنان که از صدای اذان ناراحت می‌شوند، می‌توانند این شهر اسلامی و مقدس برای مسلمانان را ترک کنند.


وی تاکید کرد که نبرد بین حق و باطل تا روز قیامت ادامه دارد و فلسطینیان باید در سرزمین خود ثابت بمانند و از مقدسات خود دفاع کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر