صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۹ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵
در شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران مطرح شد:

حسین‌زاده لطفی: برنامه درسی به روز شده دانشگاه آزاد اسلامی تا دو ماه آینده ابلاغ می‌شود

شورای استان تهران دانشگاه آزاد اسلامی بعد از ظهر دیروز با حضور دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرهاد حسین‌زاده لطفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر احمد شمس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و رؤسای واحدها و مراکز آموزشی استان تهران برگزار شد.
کد خبر : 132358

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه در پاسخ به مشکلات رؤسای واحدهای استان تهران گفت: «برخی از رشته‌ها در واحدها جمعیت بسیار کمی دارد. طبق بخشنامه سال‌های گذشته دانشجویان می‌توانند بین واحدهای استان جابه‌جا شوند و این تفویض اختیار برای واحدها وجود دارد.»


او پیشنهاد داد با هماهنگی استان و برنامه‌ریزی دقیق، واحدها ماموریت‌گرا شوند تا دانشجویان رشته‌های کم‌جمعیت در واحدها جابه‌جا و در یک واحد مستقر شوند.


حسین‌زاده لطفی افزود: «این موضوع در کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند. تمام رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی سرفصل مصوب دارند، البته برخی از این سرفصل‌ها قدیمی است؛ اما همه آنها در شورای برنامه‌ریزی درسی وزارت علوم مصوب شده‌اند و هر رشته گرایش‌های مختلف دارد.»


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «برنامه درسی مصوب وزارت علوم در دانشگاه آزاد اسلامی به روز شده و تا دو ماه آینده به واحدها ابلاغ می‌شود. به طور مثال، مدیریت خدمات بهداشت و درمان از دو وزارتخانه علوم و بهداشت مجوز دارد. همه این موارد در سرفصل‌های به روز شده به اطلاع واحدها خواهد رسید. همچنین همه مصوبه‌ها از وزارت علوم ابلاغ شده که در دانشگاه آزاد اسلامی اجرا می‌شود.»


او افزود: «ما باید کمک کنیم تا رشته‌ها را در واحدهای برخوردار که با امکانات و هیات علمی مناسب هستند، توسعه دهیم. قطعا توسعه رشته‌ها و مخصوصا ایجاد رشته‌های جدید از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی حمایت می‌شود.»


حسین‌زاده لطفی گفت: «استان تهران برای جذب دانشجو بسیار مهم است و واحدهای این استان باید تلاش کنند تا رشته‌های جدید و بین‌رشته‌ای راه‌اندازی کنند. این رشته‌ها بعد از معرفی در شورای برنامه‌ریزی درسی وزارت علوم بررسی و تصویب خواهد شد.»


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی به برنامه‌های درسی قدیمی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: «یک سری برنامه درسی قدیمی در دانشگاه وجود دارد که باید بازنگری شود. بازنگری این رشته‌ها در کارگروه‌های مربوطه آغاز شده است. همچنین با توجه به کاهش دانشجو در دوره‌های کاردانی و کارشناسی باید به فکر ایجاد رشته‌های جدید در سال آتی باشیم. از طرفی تجمیع گرایشات رشته‌ها مانند مهندسی پزشکی انجام شده که خود به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.»


حسین‌زاده لطفی افزود: «همه برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی مطابق با سیاست وزارت علوم اجرا می‌شود و این دانشگاه طبق مصوبات قانونی وزارت علوم فعالیت می‌کند.»


او به تفویض اختیار به واحدها و استان‌ها اشاره کرد و گفت: «مرحله اول تفویض اختیار اجرا شده؛ به طور مثال تجمیع کمیسیون‌های مختلف و ایجاد یک کمیسیون موارد خاص از جمله از تفویض اختیارهاست.»


حسین‌زاده لطفی ادامه داد: «یکی از اهداف اصلی، شناسایی اعضای هیات علمی در مرتبه‌ها و جایگاه‌های مختلف بود که در این زمینه سامانه شناسه اعضای هیات علمی راه‌اندازی شد تا بتوانیم از استادان تمام‌وقت در واحدها و در یک استان بیشتر استفاده کنیم و اعضای هیات علمی مازاد را در جاهای موردنیاز به کار بگیریم.»


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد همه رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان سال 95 مورد تایید وزارت علوم است و همه رشته‌ها مجوز قانونی دارد.


او درباره نقل و انتقال اعضای هیات علمی افزود: «با نقل و انتقال اعضای هیات علمی بالای 90 درصد موافقت شده البته این موافقت‌ها بستگی به موافقت واحد مبدأ و واحد مقصد دارد. در جهت این موضوع 20هزار پرونده ظرف مدت 20 روز بررسی شد که با تقاضای اکثر آنها موافقت گردید.»


انتهای پیام/

ارسال نظر