صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست انجمن روزنامه نگاران دفاع مقدس تاکید شد؛

واحد تبلیغات جنگ تا به امروز مغفول مانده است

مدیر عامل خانه هنرمندان با بیان اینکه واحد تبلیغات جنگ تا به امروز مغفول مانده است، گفت: اگر فعالیت‌های فرهنگی را در چارچوب قوانین انجام می‌دادیم ممکن بود به موفقیت نمی‌رسیدیم.
کد خبر : 132355

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی انجمن روزنامه نگاران دفاع مقدس، سردار علیرضا مزینانی ،یکی از مسئولان تبلیغات در دوران دفاع مقدس نشست عصر تبلیغات جنگ که به همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار گفتگوی نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، گفت:واحد تبلیغات و انتشارات قرارگاه کربلا و پس از آن قرارگاه خاتم الانبیاء نقش بسزایی را در تبلیغات جنگ ایفا کردند.
وی افزود: واحد تبلیغات که تمام تبلیغات هنری و فرهنگی را در جبهه ها حمایت می کرد، شامل ابعاد گسترده ای از تبلیغات می شد و از ابتدای ورود رزمندگان و ساماندهی آنان در یگان های رزمی، فعالیت خود را آغاز کرد.
مزینانی اظهار کرد: تهیه گزارش خبری از عملیات های رزمی که با دعوت از خبرنگاران داخلی و خارجی جهت بازدید از مناطق عملیاتی و جهت انعکاس پیروزی رزمنده ها شکل می گرفت، بخشی از فعالیت های تبلیغاتی عصر جنگ بود.
مسئول تبلیغات جنگ تحمیلی تصریح کرد: فعالیت در محورهای اصلی عملیات و برنامه در مواقع پدافند از محورهای اصلی واحد تبلیغات بود. حضور در هر یک از محورها ویژگی های خاص خودش را داشت و برنامه ها مخصوص منطقه و تعداد یگان های عمل کننده برنامه ریزی می شد.
مسئول تبلیغات قرارگاه خاتم الانبیا در دوران دفاع مقدس به انعکاس اخبار جنگ با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در مناطق جنگی اشاره کرد و گفت: برای انعکاس خبر پیروزی رزمندگان و اعلام وضعیت مناطق عملیاتی خبرنگاران داخلی و خارجی از مناطق عملیاتی حضور می یافتند. اما گاهی پیش می آمد که انعکاس اخبار توسط خبرنگاران خارجی واقعیت نداشت.
وی در ادامه به بیان خاطره ای از حضور خبرنگاران خارجی در عملیات فاو پرداخت و گفت: در این عملیات دشمن غافل گیر شده و توپخانه آن منهدم شد از این رو به مدت یک هفته منطقه آرام بود. نخستین گروه خبرنگاران داخلی و خارجی یک هفته پس از عملیات برای بازدید به منطقه وارد شدند. با انعکاس خبر عملیات جمع کثیری از خبرنگاران تقاضای حضور در منطقه را کردند تا آنجایی که چهار هلی کوپتر برای انتقال آنها تهیه کردیم. دشمن آن روز آتش نسبتا سنگینی به منطقه ریخت که در این میان یکی از خبرنگاران خارجی بر اثر ترس سکته کرده و فوت کرد.
سردار مزینانی عنوان کرد: کسانی که امروز در حوزه حماسه و مقاومت قلم می زنند و از هشت سال دفاع مقدس می نویسند اکثرا جوانانی هستند که جنگ را ندیدند. از این رو به دوستان پیشنهاد می کنم به موضوعات تبلیغات در جنگ که تا به امروز مغفول مانده است بیشتر بپردازید.
مزینانی در تشریح نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبحث تبلیغات جنگ تحمیلی گفت: نقش سپاه در امر تبلیغات جنگ تحمیلی بسیار قابل تأمل بود و در دوران دفاع مقدس که وزارت خانه هایی مثل وزارت ارشاد عملکرد منفعلانه ای داشتند و نهادهایی چون جهادسازندگی و شورای هماهنگی جهت پوشش تبلیغات جنگ ایجاد شدند، مجید رجبی معمار، فعالیت های رسانه ای گسترده ای را پوشش داد.


انتهای پیام/

برچسب ها: دفاع مقدس
ارسال نظر