صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۹ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵
مدیر اجرایی و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین تاکید کرد

لغو روادید زائران اربعین کذب محض است

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین در پاسخ به شایعاتی که در فضای مجازی منتشر می شود، گفت: شایعات منتشر شده در مورد لغو روادید برای زائران عتبات کذب است.
کد خبر : 132016

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حمیدرضا گودرزی گفت: این روزها شایعات فراوانی در مورد حذف شرط گرفتن روادید برای زیارت عتبات در ایام اربعین در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که هیچ کدام اعتبار رسمی نداشته و از زائران تقاضا داریم که به شایعات توجه نکنند.


وی با اعلام اینکه تا امروز بیش از 830 هزار نفر از مشتاقان زیارت عتبات در روز اربعین روادید خود را گرفته‌اند، گفت: این روادید از سوی 16 دفتر موقت، کنسولگری‌ها و سفارت عراق و همچنین سامانه سماح صادر شده است و علاقمندان به این سفر معنوی می‌توانند با مراجعه به این دفاتر و یا کاروان‌های معتبر نسبت به اخذ روادید اقدام کنند.


گودرزی مبلغ صدور ویزا را 40 دلار اعلام کرد و افزود: این مبلغ از سوی طرف عراقی تعیین شده است و تمام این مبلغ به حساب دولت عراق واریز می‌شود. مدت اعتبار روادید 20 روز است و کل اعتبار آن از اول تا آخر صفر خواهد بود.


وی با بیان اینکه امسال زائران علاوه بر تهیه مدارک قانونی مانند گذرنامه و روادید،‌ نیاز به بیمه نامه نیز دارند، گفت: در سال‌های قبل بیمه زائران الزامی نبود و این موضوع مشکلات زیادی را هم برای زائران و هم برگزار کنندگان این آیین عظیم و باشکوه ایجاد می‌کرد اما امسال با تلاش‌های فروانی که صورت گرفت،‌ بیمه نامه‌ای با حداقل قیمت و حداکثر تسهیلات برای مسافران بارگاه حسینی در نظر گرفته شده است.


سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: مبلغ بیمه تعیین شده 18800 تومان است و شش هزار تومان دیگر نیز به خدمات هلال احمر اختصاص داده شده است که این بیمه مواردی همچون خدمات سرپایی، بیمارستانی و حتی ازکار افتادگی و فوت را نیز در بر می‌گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر