صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۳ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵
در گفت‌وگو با آنا

هوشنگ نصیرزاده: فیفا برخلاف اساسنامه خودش ایران را جریمه کرد/مسئولان فدراسیون باید اعتراض کنند

کارشناس حقوقی فوتبال گفت: در ماده 2 اساسنامه فیفا آمده است که ما فوتبال را توسعه می‌دهیم با لحاظ دادن ارزش‌ها و فرهنگ‌های آن کشور. مراسمی هم که در شب عاشورا در ورزشگاه ازادی برگزار شد جز فرهنگ ما بود.
کد خبر : 131707

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، فیفا طی یک هفته اخیر دو رای علیه فدراسیون فوتبال ایران صادر کرده است و در رای اولش که مربوط به بازی ایران مقابل قطر در ورزشگاه آزادی می‌شد چند بازیکن تیم ملی و یکی از اعضای کادر فنی را برای بازی مقابل سوریه محروم کرد و در رای دوم فیفا علیه ایران که مربوط به بازی تیم ملی مقابل کره جنوبی در شب عاشورا در ورزشگاه آزادی می‌شد بخاطر انجام مراسم مذهبی در استادیوم، 51 هزار دلار فدراسیون فوتبال را جریمه کرده است.


هوشنگ نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد جریمه 51 هزار دلاری فیفا علیه فدراسیون فوتبال ایران برای برگزاری مراسم مذهبی در بازی تیم ملی مقابل کره جنوبی گفت: «در بازی تیم ملی مقابل کره جنوبی تماشاگران در جریان بازی هیچ شعار مذهبی را سر ندادند اما چون ملاک فیفا قبل و بعد از بازی هم است، بخاطر مراسمی که قبل از بازی انجام شد، این جریمه را برای فدراسیون درنظر گرفت.»


وی ادامه داد: «گزارش ناظر بازی تیم ملی مقابل کره جنوبی غیرمنصفانه بود و در اساسنامه فیفا هم ذکر شده‌ است که برنامه سازمان‌دهی شده برای تماشاگران قبل و بعد از بازی و در بین دو نیمه مشکلی ندارد. در واقع رای فیفا خلاف اساسنامه خودش است و فدراسیون فوتبال بخاطر مبلغ بالای جریمه حتما باید اعتراض کند. در ماده 2 اساسنامه فیفا آمده است که ما فوتبال را توسعه می‌دهیم با لحاظ دادن ارزش‌ها و فرهنگ‌های آن کشور. مراسمی هم که در شب عاشورا در ورزشگاه ازادی برگزار شد جز فرهنگ ما بود و تماشاگران کار غیرقانونی انجام ندادند که فیفا ما را جریمه کرد.»


کارشناس حقوقی فوتبال در مورد محرومیت چند بازیکن تیم ملی در بازی مقابل قطر گفت: «فیفا طبق فیلم‌هایی که در اختیارش گذاشتند در مورد بازی تیم ملی مقابل قطر تصمیم گیری کرد. طبق گزارش ناظر بازی محرومیت‌هایی برای ما درنظر گرفت و همچنین فیلمی که مسئولان فدراسیون برای فیفا ارسال کردند باعث شد تا 4 بازیکن قطر هم بخاطر درگیری‌هایی که بوجود آمد محروم شوند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر