صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

اظهارنظر جنجالی شهردار لندن درباره جذب شهروندان اروپایی به گروه داعش

شهردار لندن گفت: تندروهایی که به گروه‌های مسلح می‌پیوندند و حملات انتحاری انجام می‌دهند تنها افراد شکست خورده‌ای هستند که به دلیل پذیرفته نشدن از سوی زنان، اعتماد به نفس و هدف مشخصی در زندگی‌شان ندارند.
کد خبر : 1317

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از العالم، «بوریس جانسون» شهردار لندن در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «سان» گفت: اشخاصی که ممکن است به داعش ملحق شوند کاملا شبیه اشخاصی هستند که می‌توان آنها را برای پیوستن به باندهای مواد مخدر یا دیگر باندهای جنایتکار فریب داد.


وی افزود: این جوانان از اعتماد به نفس برخوردار نیستند و هیچ هدف مشخصی در زندگی خود ندارند آنها احساس می‌کنند شکست خورده‌اند و پیوستن به گروه‌های تندرو ممکن است به آنان احساس قدرت یا پیروزی بدهد.


جانسون معتقد است که این افراد دائما با مخالفت از سوی زنان مواجه می‌شوند که این مساله مایه عذاب آنهاست و احساس می‌کنند که همه جهان با آنان مخالف است.


شهردار لندن اظهار کرد این افراد به علت مواجه شدن با چنین مخالفتی، به اقدامی روی می‌آورند که ممکن است منبع راحتی معنوی برای آنها باشد؛ هر چند که می‌دانیم در اقداماتی که انجام می‌دهند آسایش و راحتی وجود ندارد.


این اولین بار نیست که جانسون این گونه سخنان جنجالبرانگیز بر زبان می‌آورد؛ او اگوست گذشته در روزنامه دیلی تلگراف انگلیسی مقاله‌ای نوشت و دولت انگلیس را به مبارزه با داعش و از بین بردن این گروه فراخواند.


شهردار لندن در این مقاله هشدار داد اتخاذ نکردن اقدامات قاطعانه برای مبارزه با داعش به این معنا خواهد بود که تروریسم به انگلیس خواهد رسید.



انتهای پیام/

برچسب ها: داعش شهردار لندن
ارسال نظر