صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۵ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵
وحید احمدی تأکید کرد

لزوم تمرکز مناطق پژوهش و فناوری در زمینه‌های خاص

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم اعلام کرد که هر منطقه باید یک یا دو زمینه خاص را انتخاب و دانشگاه‌ها و پژوهش‌های هر منطقه تمرکز خود را دستیابی به آن هدف قرار دهند.
کد خبر : 131170

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، روابط عمومی وزارت علوم، دکتر وحید احمدی در نشست معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش و فناوری منطقه 3 کشور در دانشگاه تبریز گفت: «هر منطقه پژوهشی می‌تواند با کار کارشناسی هدف خود را مشخص کند و در زمینه‌های ویژه‌ای مانند ارتباط با صنعت، بین‌المللی شدن و انجام پژوهش‌های بین‌الملل و تقویت پایگاه‌های علمی تمرکز کند.»


او افزود: «دغدغه‌های امروز مراکز علمی کشور، متفاوت از گذشته است و از شاخص‌های کمی و ایجاد رشته، مرکز، محله و قطب علمی جدید فاصله گرفته‌ایم.»


دبیر کل شورای عالی عتف گفت: «هدف‌گذاری امروز دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور باید تولید علم برتر، اثر بخش علم در زندگی مردم، افزایش سهم در تولید ناخالص داخلی و نقش‌آفرین در عرصه بین‌المللی باشد.»


او افزود: «افزایش فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان و اعضای هیات علمی، افزایش پروژه‌های مشترک با دانشگاه‌های معتبر خارجی و حضور در پروژه‌های مهم بین‌المللی مانند آزمایشگاه‌های علمی از اهداف جدید دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور است.»


معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: «باید انجام تعداد طرح‌های تحقیقاتی کاربردی مورد نیاز استان‌ها و نقش دانشگاه‌ها در شکوفایی استعدادهای نهفته اقتصادی استان‌ها و همچنین توسعه مزیت‌های اقتصادی، کشاورزی و صنعتی هر منطقه از شاخص‌های سرآمدی دانشگاه باشد.»


او افزود: «لزومی ندارد همه دانشگاه‌ها در همه رشته‌های تحصیلی سرآمد باشند و محدودیت بودجه مالی و اصول برنامه‌ریزی ایجاب می‌کند که هر دانشگاه و مراکز علمی در یک یا چند رشته خاص سرآمد باشد.»


معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: «وزارت علوم شاخص‌های کیفی را مهم تراز شاخص‌های کمی می‌داند و به جای تعداد مقالات و نشریات علمی هر دانشگاه و مرکز پژوهشی، میزان مقالات برتر با ارجاعات بالا و نشریات هر دانشگاه در فهرست مجلات با اچ ان دیکس بالا را معیار برتری پژوهش می‌داند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر