صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۲ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۴
نماینده آمریکا در سازمان ملل:

واشنگتن می‌تواند بدون قطعنامه شورای امنیت تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کند

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد در سخنانی که در جلسه استماع کنگره آمریکا ایراد کرد، گفت: تحریم‌ها حتماً در فشار بر اقتصاد ایران و امتیاز دادن این کشور دخیل است و واشنگتن می‌تواند بدون موافقت شورای امنیت سازمان ملل و حمایت‌های چین و روسیه محدودیت‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند.
کد خبر : 13093

به‌ گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، «سامنتا پاور» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد گفت امکان اینکه کشورش بتواند بدون موافقت شورای امنیت سازمان ملل و حمایت‌های چین و روسیه محدودیت‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند وجود دارد.


براساس این گزارش، «پاور» در سخنانی که در جلسه استماع کنگره آمریکا ایراد کرد، افزود: واشنگتن می‌تواند بدون نیاز به حمایت‌های روسیه و چین که از اعضای دائم شورای امنیت به‌شمار می‌روند، مجددا محدودیت‌هایی علیه ایران وضع کند.


وی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها حتماً در فشار بر اقتصاد ایران و امتیاز دادن این کشور دخیل است و یکی از مهم‌ترین تحریم‌ها در این مسیر، تحریم‌های شورای امنیت بوده است. این تحریم‌ها اهمیت خاص خود را دارند و در واقع به یکباره محو نخواهند شد، روند کاهش این تحریم‌ها یقینا مرحله‌ای خواهد بود.


این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مسئولان جمهوری اسلامی و به‌ویژه مقام‌های دخیل در مذاکرات هسته‌ای، با «کاهش» تحریم‌ها و «مرحله‌ای» بودن آن‌ها مشکل دارند.


ایران بارها گفته است که خواستار لغو و نه کاهش تحریم‌ها است و این فرآیند می‌بایست در نخستین روز انعقاد توافق هسته‌ای احتمالی اتفاق بیافتد.


از سوی دیگر دولت آمریکا که پیشتر مدعی وتوی دخالت کنگره در روند توافق هسته‌ای بود، شامگاه سه‌شنبه تغییر موضع داد و سخنگوی کاخ سفید گفت که «اوباما» قانون دخالت کنگره در نتیجه این مذاکرات را امضاء خواهد کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر