صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵

جانشین فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح: مهمترین ضرورت حفاظت از جان و امنیت مردم است

جانشین فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما به دنبال آرمان‌های انقلاب اسلامی هستیم و مهمترین ضرورت در آرما‌ن‌ها، حفاظت از جان و امنیت مردم است.
کد خبر : 130903

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، امیر عبدالرحیم موسوی طی سخنانی در سومین همایش جامع پدافندعامل و غیرعامل کشور، اظهار کرد: مبارزه با استکبار خصوصا امریکا هرگز پایان نمی‌گیرد و این مبارزه با مذاکرات و امضای چندین کاغذ از بین نمی ‌رود.


وی ادامه داد: ما پس از انقلاب شاهد خصومت آمریکا علیه ایران بودیم بنابراین باید مراقب باشیم که با توجه به یکی از پدافندهای عامل یا غیرعامل، دیگری را کنار نزنیم زیرا با برقراری توازن میان این دو پدافند امکان دفاع و خنثی کردن تهدیدات وجود دارد.


موسوی ریشه و اساس ایران را مدنظر تهدیدات دانست و گفت: هوشیاری در برابر تهدیداتی که طیف وسیعی دارند و مقابله با آنها از مهمترین اقدامات است.


وی پدافند عامل را جزئی از پدافند غیرعامل دانست و گفت: قدمت پدافند غیرعامل در ایران بسیار طولانی است اما امروزه در باور عمومی مردم این سازمان تنها با فعالیت‌های مهندسی شناخته میشود که پدافند غیرعامل باید با تبیین برنامه برای شناسایى تمام حوزه‌های این سازمان در میان باورهای عمومی تلاش کند تا در بستر جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود.


جانشین فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پدافند عامل دارای متولی مشخص است اما متولی پدافند غیرعامل تمام سطوح مردم نیز است و باید تلاشی صورت گیرد که شکل انفعالی این کلمه در ذهن مخاطب از بین برود زیرا پدافند فعال قدرت کشور را در برابر تهدیدات افزایش می‌دهد.


وی ادامه داد: اشاعه و توسعه فرهنگ پدافند عامل و غیرعامل باید با تمام ظرفیت‌های موجود صورت بگیرد و از هشدار صرف، به سمت حوزه‌های مدیریتی در پدافندعامل و غیرعامل وارد شویم.


موسوی در پایان گفت: ما به دنبال آرمان‌های انقلاب اسلامی هستیم و مهمترین ضرورت در آرمان‌ها، حفاظت از جان و امنیت مردم است. حاکمیت متکی به مردم است اما دشمن در صدد است تخریب باورهای مردم به آرمانهای انقلاب است که باید با تلاش هر دو سازمان برای مقابله با تهدیدات اقدامات لازم صورت گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر