صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵
همزمان با همایش ملی سواد رسائه‌ای و مسئولیت اجتماعی؛

کتاب مبانی سواد رسانه‌ای به چاپ دوم رسید

همزمان با همایش ملی سواد رسائه ای و مسئولیت احتماعی کتاب «مبانی سواد رسانه ای» ترجمه دکتر صدیقه ببران عضو هیات علمی این همایش به چاپ دوم رسید و وارد بازار شد.
کد خبر : 130806

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، این کتاب که توسط صدیقه ببران و همکاران او افسون حضرتی و مهران بهروز فغانی ترجمه شده است، تلاشی برای معرفی مبانی و مفاهیم نظری و عملیاتی سواد رسانه‌ای است.


این مجموعه سعی دارد با ارائه چشم‌ اندازی وسیع و روشن، مخاطبان را در تمیز «دنیای واقعی» از «دنیای رسانه‌ای» راهنمایی کند.


با عنایت به ضرورت تبیین مبانی نظری نوین حوزه علوم ارتباطات و رسانه، «کتاب مبانی سواد رسانه ای» ترجمه ای است از فصول برگزیده کتاب «سواد رسانه­ای» دکتر جیمز پاتر که ویرایش پنجم آن توسط انتشارات سیج در سال 2010 میلادی انتشار یافته است. این کتاب در 6 فصل، مبانی اساسی سواد رسانه ای را مورد بررسی قرار می‌ دهد.


در فصل اول، ضرورت و علل نیاز سواد رسانه ای و ضرورت افزایش آن تشریح و تبیین شده است. فصل دوم با بیان تفاوت های اساسی در مفاهیم حوزه رسانه، به تعریف سواد رسانه­ای، اهداف، ویژگی ها و ابعاد آن می‌پردازد.


در فصل سوم، مدل سواد رسانه ای به همراه اجزاء و عناصر آن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. فصل چهارم به تشریح چگونگی نیل به توسعه و رشد سواد رسانه ای پرداخته و توسعه مهارت‌های سواد رسانه‌ای را همگام با مراحل و ابعاد رشد و توانایی های طبیعی افراد از کودکی تا بزرگسالی تشریح می‌ کند.


در فصل پنجم با هدف تبیین تفاوت‌های دنیای واقعی از دنیای رسانه ای، به تشریح واقعیت و ابعاد آن و ویژگی‌های دنیای رسانه ای از دیدگاه مخاطبان و برنامه سازان پرداخته و در نهایت به اهمیت سواد رسانه‌ای پی می بریم. با توجه به اینکه کتاب حاضر قرار است به عنوان یک مرجع در اختیار دانش‌پژوهان حوزه رسانه قرار گیرد، فصل ششم با رویکرد به بکارگیری مؤثر مهارت های سواد رسانه ای در حوزه خبر، تدوین شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: همایش ملی
ارسال نظر