صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۷ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵
مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی

قاضی‌زاده هاشمی خطاب به صالحی امیری: اسم مستعار شما سید رضا فلاح است چرا نمی‌گویید سرباز گمنام امام زمان بوده‌اید

نماینده فریمان در مخالفت با صالحی‌امیری گزینه پیشنهادی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اسم مستعار شما سید رضا فلاح است شما چرا ابا دارید که به نمایندگان بگویید سرباز گمنام امام زمان(عج) بوده‌اید. آیا سربازی گمنامی شما خدای نکرده باعث سرشکستگی شما بود که از نمایندگان مجلس مخفی کردید؟ ما دست سربازان گمنامی که برای خدمت به مردم وارد می‌شوند را می‌بوسیم. آیا واقعا سربازی گمنام را از قلم انداختید یا فکر کردید که نمایندگان حواس‌شان نیست؟
کد خبر : 130786

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، سید احسان قاضی زاده هاشمی که در مخالفت با سیدرضا صالحی‌امیری سخن می‌گفت، اظهار کرد: مرور برنامه‌های شما نشان می‌دهد دست‌های شما خالی‌تر از آن است که بتوانید دردی از این حوزه دعوا کنید. نمی‌توانم میان عضویت در دادگاه، ارتش و فرهنگ ارتباطی پیدا کنم. رییس‌جمهور یک سرهنگ را برای فرهنگ معرفی کرده است.


قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: امروز در حالی در این جایگاه مقدس ایستاده‌ام که خدا را شهادت می‌گیرم نیتی جز کمک به فرهنگ این سرزمین ندارم.


نماینده مردم فریمان در مجلس خطاب به هنرمندان، اندیشمندان و هموطنان گفت: آنچه می‌گویم تنها دغدغه فردی‌ام نیست بلکه انعکاس وظیفه نمایندگی در مجلس است. از رویش بی‌فرهنگی در عرصه فرهنگی کشور سخن می‌گویم.


ناظر مجلس در شورای نظارت صدا و سیما، مدعی شد: اینجانب برخلاف بسیاری عزیزان از نزدیک دارای سوابق فرهنگی هستم. حال فرهنگ بدتر از آن است که شما از پس آن بر بیایید. مدتهاست عرصه فرهنگ، عرصه سیاست‌بازی و جناح‌بازی آدم‌های غیرفرهنگی شده است و نفس فرهنگ را به شماره انداخته است. مرور برنامه‌های شما نشان می‌دهد دست‌های شما خالی‌تر از آن است که بتوانید دردی از این حوزه دعوا کنید. نمی‌توانم میان عضویت در دادگاه، ارتش و فرهنگ ارتباطی پیدا کنم. رییس‌جمهور یک سرهنگ را برای فرهنگ معرفی کرده است.


وی خطاب به صالحی امیری، پرسید: آیا می‌دانید چرا نوبت برای شما باز شده است؟ آقای جنتی نه شهید کنسرت شد و نه به دلیل توجه دولت به دغدغه مراجع کنار گذاشته شد. اگر خبر ندارید دلیل برکناری جنتی را بعدا به اطلاع شما می‌رسانم. شما خود را چقدر متخصص‌تر از جنتی می‌دانید؟ شما کتاب‌هایی را برای خود منتشر کرده‌اید که بیشتر شبیه کتاب‌سازی است. شما با کدام جرات کتاب «نظریه‌های فرهنگی» را نوشته‌اید؟ کتاب «دانستی‌های یک رایزن فرهنگی» را از کجا آورده‌اید؟ درسش را خوانده‌اید یا تجربه‌ای رایزن فرهنگی را داشته‌اید؟


قاضی‌زاده هاشمی گفت: وقتی یک نویسنده یا فیلم‌ساز برای دریافت مجوز سراغ شما به وزارت فرهنگ و ارشاد بیاید آیا به جای موافقت و صدور مجوز، دنبال پرونده‌اش در وزارت اطلاعات می‌گردید؟ آیا دستورها و توصیه‌های بی‌قاعده را برای ممیزی‌ها انجام می‌دهید؟ اگر بر فرض رییس‌جمهور نامه نوشت که فلان بخش فیلم را سانسور کنید چه می‌کنید؟


نماینده مردم فریمان در مجلس خطاب به وزیر پیشنهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی، پرسید: با کدام جنبه یا چهره شما روبه‌رو هستیم؟ گفتید دفتر حوزه علمیه را می‌خواهید در دفتر وزارتی راه بیندازید، قسم حضرت عباس را باور کنیم یا آن یکی دیگر را؟ در جایی کنسرت را مساوی مشروب الکلی دانسته‌اید، شما باید از افرادی که برای اعتلای موسیقی پاک ایران، تلاش می‌کنند عذرخواهی کنید.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از استعلامی که از نادران و توکلی انجام داده سخن گفت و افزود: بنده از نادران استعلام کردم مبنی بر اینکه صالحی امیری معذرت‌خواهی کرده یا توبه‌نامه نوشته اما ایشان این مسأله راتکذیب کرد. درباره پرونده دکتر توکلی نیز با وضعیت مشابهی روبه‌رو هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر