صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۹ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

استفاده از نانوذرات برای رفع جوش

لابراتوار تخصصی سیه‌نا (Sienna Labs) با استفاده از نانوذرات فلزی و پدیده پلاسمونیک، روشی برای رفع مشکلات پوستی ارائه کرده و موفق به ثبت حق اختراع مربوط به این روش در دفتر ثبت اختراعات آمریکا شده ‌است.
کد خبر : 1307

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از NanoTechMag، لابراتوار سیه‌نا اخیرا موفق به ثبت پتنتی با عنوان THERMAL TREATMENT OF A PILOSEBACEOUS UNIT WITH COATED METAL NANOPARTICLES و شماره 8895071 در دفتر اختراعات آمریکا (USPTO) شده‌است که در آن روشی برای محافظت از غدد چربی‌ساز پوست و مو با استفاده از نانوذرات پلاسمونیک ارائه شده ‌است.


در این روش از عملیات حرارتی نانوذرات فلزی پوشش‌دار استفاده شده‌است. محققان این شرکت از نانوذرات طلا، نقره، نیکل، پلاتین و تیتانیوم برای این کار استفاده کردند که در آن از فرآیند پلاسمونیک برای کاهش آسیب‌ها استفاده شده‌ است.


در این روش، تابش نور به نانوذرات موجب پدیدار شدن اثر پلاسمونیک شده و این اثر حفاظت از غدد چربی‌ساز و فولیکول‌های پوست را در پی دارد. در این پتنت روش‌هایی برای وارد کردن نانوذرات به‌صورت مکانیکی، خواه با ماساژ خواه با اولتراسونیک، به غدد چربی‌ساز و فولیکو‌ل‌های مو ارائه شده‌است.


سیه‌نا یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه بیوفیزیک است که راهبردهای جدیدی برای درمان مشکلات پوستی دارد. تمام این روش‌ها براساس پدیده رزونانس پلاسمونیک است. چندین محقق و کارآفرین در این شرکت به گرد هم آمده و فناوری درمان پلاسمونیک را ابداع کردند.


در این روش از نانوذرات فلزی و پدیده پلاسمونیک برای هدف‌گیری میکروساختارهای پوستی استفاده می‌شود. محققان این شرکت معتقداند که این روش کاملا بی‌خطر و انتخابی بوده و می‌تواند جوش‌ها و مشکلات پوستی را با آن حل کند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: نانو نانوذره
ارسال نظر