صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

سازمان بیمه سلامت باید هویت مستقل حقوقی داشته باشد

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت باید هویت مستقل حقوقی داشته باشد، بر ضرورت سرمایه گذاری بیشتر تامین اجتماعی در حوزه درمان تاکید کرد.
کد خبر : 130557

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، محمدنعیم امینی فرد با بیان اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هیچ جهت گیری به نفع هیچ یک از وزارتخانه‌ها برای تجمیع بیمه‌ها ندارد، افزود: اعضای کمیسیون بهداشت تنها مصالح عمومی را در نظر می‌گیرند و تعامل خوبی را با دو وزارتخانه بهداشت و کار در پیش گرفته است.


نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کمیسیون بهداشت در برنامه ششم توسعه مصوبه‌ای دارد مبنی بر آنکه سازمان بیمه سلامت دارای هویت مستقل حقوقی شود تا تمام بیمه‌ها به جز بیمه تامین اجتماعی و نیروهای مسلح تجمیع شوند.


وی یادآور شد: اعضای کمیسیون بهداشت هیچ مصوبه‌ای را مبنی بر الحاق بیمه تامین اجتماعی به بیمه سلامت ندارد حتی کمیسیون از سرمایه گذاری بیشتر تامین اجتماعی در حوزه درمان نیز استقبال می‌کند.


امینی فرد تاکید کرد: همواره یکی از ایراداتی که به کمیسیون بهداشت مجلس وارد شده آن است که سیاست گذاری و ارایه خدمت نباید تجمیع شود، درحالی که بر اساس بند 7 سیاست‌های کلی سلامت آمده تا تولیت به وزارت بهداشت واگذار شود قسمت دوم بند 7 نیز تصریح می‌کند که مدیریت منابع مالی از طریق سیستم بیمه با محوریت وزارت بهداشت باشد که این موارد کاملا مشخص است.


سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، همپوشانی بیمه‌ای را ناشی از فعالیت صندوق‌های بیمه‌ای متفاوت خواند و گفت: همپوشانی بیمه‌ها بدان معنا است که یک نفر از چند بیمه استفاده می‌کند و خلا اینجا است که یک نفر از هیچ بیمه‌ای برخوردار نیست لذا این معضلات از جمله مواردی است که همواره جزو دغدغه کمیسیون بوده و لازم است با تجمیع بیمه‌ها مرتفع شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر