صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۳ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵

شناور در ایستگاه فضایی بین‌المللی با ویدئوهای جدید ناسا + ویدئو

فضانوردان به تازگی ویدئوهای با کیفیت بالایی از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) منتشر کرده‌اند که در آن تمام سیم‌ها، مترها، مانیتورها و ایستگاه‌های کنترل به تصویر کشیده شده‌اند تا کسانی که عشق رفتن به فضا را دارند، با تماشای این ویدئوها کاملا می‌توانند خود را غوطه‌ور در فضا تصور کنند.
کد خبر : 130386

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Gizmodo، در حالی که به تازگی سه نفر از نیروهای ایستگاه فضایی بین المللی با ملیت‌های آمریکایی، روسی و ژاپنی، با استفاده از فضاپیمای «سایوز» ساخت کشور روسیه، با موفقیت به زمین بازگشتند، ناسا ویدئوهای هیجان‌انگیز و بسیار جالبی از ایستگاه فضایی بین‌المللی با بالاترین کیفیت در یوتیوب منتشر کرده است.


این تصاویر با پس‌زمینه سفید آبی کره زمین، جلوه خاصی دارند و واقعا انسان را جذب زیبایی‌های این سیاره دوست‌داشتنی می‌کند.


گفتنی است که شش ‌نفر به طور هم‌زمان در ایستگاه فضایی بین‌المللی زندگی می‌کنند و این در حالی است که این ایستگاه فضایی شش سرنشینه با سرعتی بیش از ۲۷ هزار کیلومتر در ساعت در فضا در حرکت است. این ایستگاه فضایی هر ۹۰ دقیقه یک بار زمین را دور می‌زند. ایستگاه فضایی بین‌المللی پس از کره ماه روشن‌ترین مرکزی است که شب‌ها آن را در آسمان با چشم غیر مسلح نیز می‌توان دید.


اولین گروه اعزامی



این سه نفر نخستین سرنشینانی بودند که زمانی طولانی را در ایستگاه فضایی بین‌المللی ساکن شدند. «ویلیام شفرد»، فضانورد آمریکایی (وسط)، در کنار «یوری گیدسنکو» (چپ) و «سرگئی کریکالف» (راست)، دو شهروند روس. آنها دوم نوامبر سال ۲۰۰۰ به مدت ۱۳۶ روز در این ایستگاه اقامت کردند.


فضاپیماها محموله را تا دم در می‌آورند



کارکنان جدید و مواد مورد نیاز آنها توسط فضاپیماها به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل می‌شوند. تا سال ۲۰۱۱ فضاپیمای آتلانتیس این وظیفه را به عهده داشت اما از آن سال تاکنون تنها فضاپیمای روسی سایوز است که این وظیفه را به عهده دارد.


ربات‌های استثنایی



ربات‌های بسیاری در ایستگاه فضایی بین‌المللی به کار رفته‌اند. در این تصویر ربات کانادارم- ۲ دیده می‌شود. این ربات حدود ۲۰ متر طول دارد و می‌تواند وزنه‌ای ۱۰۰ هزار کیلوگرمی را بلند کند. این ربات اکنون در حال جا‌‌به‌جایی «استفان رابینسون» در فضا است.


ساکنانی که محققند



ساکنان ایستگاه فضایی بین‌المللی حدود ۳۵ ساعت در هفته به تحقیق می‌پردازند. «آلکساندر گرست»، فضانورد آلمانی، درباره تاثیر بی‌وزنی روی ارگان‌های بدن تحقیق می‌کند. این فضانورد دهم نوامبر سال ۲۰۱۴ به زمین بازگشت.


در ویدئوی زیر می‌توانید در فضای داخل ایستگاه فضایی بین‌المللی غوطه‌ور شوید:





مترجم: نسترن صائبی


انتهای پیام/

ارسال نظر