صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۶ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۴

نیاز صنعت نساجی ایران به 100 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در سال

دبیر اتحایه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع نساجی ایران با اشاره به اعمال تعرفه ترجیحی بر پوشاک ترکیه برای صادرات به ایران گفت: اعمال این تعرفه هیچ تاثیری بر صنعت پوشاک ایرانی نداشته است.
کد خبر : 13018

مهدی یکتا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا افزود: واردات گسترده و غیرقانونی پوشاک خارجی به ایران موجب شده است اعمال تعرفه‌های تر‌جیحی تاثیری در میزان تولید پوشاک ایرانی نداشته باشد.


وی با بیان اینکه سال گذشته سال سختی برای صنعت پوشاک ایران بود، اظهار کرد: بزرگترین معضل صنعت پوشاک ایران کهنگی و فرسودگی ماشین‌آلات تولید است، از این رو امیدواریم دولت در سال جدید تسهیلات ارزان قیمت و ویژه‌ای را از صندوق توسعه ملی برای نوسازی صنعت نساجی و پوشاک کشور تخصیص دهد.


وی ادامه داد: برای بهسازی و نوسازی صنعت نساجی و پوشاک ایران سالیانه حداقل 100 میلیون دلار سرمایه‌گذاری لازم است.


به گفته یکتا، روند نوسازی صنایع نساجی و پوشاک در ایران روند کندی است و هیچگاه متناسب با نیازهای روز جامعه ایران و نیز ظرفیت‌های بالقوه این صنعت برای تولید و صادرات نبوده‌ است.


دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرگنندگان صنایع نساجی با تاکید بر اینکه باید برای توسعه صنعت نساجی و پوشاک ایران به سمت ایجاد صنایع بزرگ در این بخش حرکت کنیم، تصریح کرد: در کشور 30 تا 40 واحد و کارخانه بزرگ پوشاک و نساجی داریم و این درحالی است که کوچک‌ترین واحدهای صنعت پوشاک و نساجی ترکیه برابر با واحدهای بزرگ تولید پوشاک در ایران است.


وی افزود: مهمترین علت عقب‌ماندگی صنعت پوشاک ایران این است که به دلیل کوچک بودن واحدهای تولیدی عملا هرگونه هزینه کرد برای نوسازی و ایجاد واحدهای تحقیقاتی و بازاریابی صرفه اقتصادی ندارد.


یکتا با بیان اینکه میزان صادرات پوشاک آماده ایران در سال 93 کمی بیش از 60 میلیون دلار بود، اظهارکرد: متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت‌‌‌‌های تولید و صادرات به جای اینکه یک تولید کننده و صادرکننده قدر پوشاک در جهان باشیم، هم اکنون از واردکنندگان پوشاک هستیم.




انتهای پیام/

ارسال نظر