برای گسترش و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی باید تلاش کرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمدمهدی زاهدی در بازدید اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مراکز علمی و آموزشی سیستان و بلوچستان، گفت: «انتظار است که در بحث کیفی سازی آموزش اقدامات بیشتری در این حوزه صورت گیرد و در این راه مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم تلاش می کنند تا دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان به نقطه مطلوب خود دست یابد.»
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «البته در شرایط کنونی وضعیت کشور از نظر اعتباری مناسب نیست، اما با وجود این مشکلات سعی میکنیم تا اعتبارات کافی برای این حوزه تخصیص یابد. از طرف دیگر این موضوع قابل توجه است که مشکلات آموزش و پرورش فقط معطوف به کمبود اعتبارات نیست، بلکه برخی سیاستگذاریها نیز در این زمینه اثرگذار است که قطعاً باید برای حل آنها برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.»
زاهدی از برگزاری نشست فوق العاده در کمیسیون متبوع خود با هدف بررسی مشکلات آموزشی استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: «این نشست دوشنبه دو هفته آینده با حضور مسئولان و معاونان وزارتخانههای علوم، آموزش و پرورش، بهداشت و مسئولان سازمان برنامه و بودجه و نهادهای دیگر برگزار میشود و قطعاً ما با جدیت پیگیر حل مشکلات حوزه آموزش این استان هستیم.»
دکتر امین رضا کمالیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید با اشاره به تاکید برنامه ششم توسعه بر ارتقای کیفیت آموزشی گفت: «در 3 سال گذشته اقدامات مثبتی برای رشد کیفی حوزه آموزش صورت گرفته و تاکنون بیش از 70 هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شدهاند.»
دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: «در سال جاری برای ارتقای کیفیت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در این منطقه هیات علمی بسیاری جذب شد و امیدواریم با حمایت کمیسیون آموزش قوه مقننه، مشکلات جذب هیات علمی رفع شود.»
به گزارش آنا، حجتالاسلام علی عسکری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی نیز همراه هیات اعزامی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به استان و بلوچستان که متشکل از محمدمهدی زاهدی، قاسم احمدی لاشکی، حمایت میرزاده، علیرضا سلیمی، حبیب الله دهمرده بود که در پایان این هیات با شهدای گمنام واحد زاهدان تجدید میثاق کردند.
این هیات اعزامی برای بررسی سریع و دقیق مراکز آموزشی به دو گروه تقسیم شدند که یک گروه به بازدید از مراکز آموزشی آموزش و پرورش و گروه دیگر به بازدید مراکز آموزش عالی و دانشگاهها پرداختند.
انتهای پیام/