صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵
در نشست شورای دانشگاه بیرجند:

معاون پژوهشی وزیر علوم: ناپایداری هرم آموزشی از چالش‌های آموزش عالی کشور است

دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسعه ناپایدار هرم آموزشی را یکی از چالش‌های آموزش عالی دانست.
کد خبر : 129710

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نشست شورای دانشگاه بیرجند با حضور دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش وفناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سالن جلسات حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد.


معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در نشست شورای دانشگاه بیرجند، بر ضرورت نیازسنجی و برنامه‌ریزی در پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی و سایر دوره‌ها در راستای پایدارسازی هرم آموزشی تاکید کرد و گفت: «توسعه ناموزون و ناپایداری هرم آموزشی از چالش‌های آموزش عالی کشور است.»


احمدی گفت: «درصد بالایی از دانشجویان باید با زندگی خلاق مأنوس شوند و نظام آموزشی به سمتی برود که ارتباط فارغ‌التحصیلان با بازار کار برقرار شود.»


او مأموریت‌گرا‌ کردن نظام آموزشی و تحصیلات تکمیلی، تنظیم نظام بودجه‌ای و توازن توزیع اعتبارات را از راه‌های حصول به اعتدال و پایداری هرم آموزشی عنوان کرد و گفت: «15 درصد بودجه دانشگاه‌ها سهم اعتبارات پژوهشی است و باید در این بخش هزینه شود.»


معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، رشد کم درآمدهای اختصاصی را یکی از موانع توسعه‌یافتگی دانشگاه‌ها دانست و بر ضرورت توسعه ارتباطات علمی و بین‌المللی به عنوان یکی از اولویت‌های وزارت علوم تاکید کرد.


او گفت: «فرصت‌های مطالعاتی 6 ماهه و 9 ماهه از طرف وزارت علوم حمایت می‌شود.»


احمدی با پیشنهاد یکی از اعضای شورای دانشگاه بیرجند برای ایجاد مرکز فناوری‌های نرم و محاسباتی در رشته‌های علوم انسانی و علوم کامپیوتر موافقت کرد و نگاه ویژه به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته را مورد تأکید قرار داد.



انتهای پیام/

ارسال نظر