صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۴ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵

بازدید اعضای کمیسیون آموزش از واحدهای آموزشی شهرستان سراوان

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از مراکز مختلف آموزشی سراوان در سطوح مختلف، بر بازسازی، نوسازی و تجهیز این مراکز تأکید کردند.
کد خبر : 129335

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از خانه ملت، اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی که در سفری چهار روزه به شهرهای سراوان و زاهدان سفر کرده‌اند، امروز از مراکز مربوط به حوزه آموزش و پرورش از جمله مدارس و آموزش عالی به ویژه دانشگاه‌ها بازدید کردند.


اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری صبح امروز با حضور در روستای پسکوه از مرکز تحقیقات آموزشی جهاد کشاورزی بازدید کردند.


در این بازدید اعضای کمیسیون با توجه به غیرفعال بودن این مرکز ضمن استماع گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های آن بر لزوم پیگیری هرچه سریع‌تر برای فعال شدن این مرکز تحقیقاتی تاکید کردند.


سپس اعضای کمیسیون آموزش مجلس به مدرسه ظفر در شهرستان مهرستان، رفته و از این مدرسه بازدید کردند. هیأت پارلمانی در این بازدید بر ارتقای سطح مدارس و تجهیز آن‌ها تأکید کردند.


در ادامه، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از آموزشگاه سما شهرستان مهرستان بازدید کرده و از نزدیک در جریان وضعیت این آموزشگاه قرار گرفتند.


همچنین نمایندگان مجلس در بازدید از دبستان و دبیرستان امام صادق(ع) منطقه رحمت آباد شهرستان سیب و سوران، بر لزوم نوسازی تجهیز این مدارس تاکید کردند.


بازدید از پروژه در حال ساخت ساختمان دانشگاه پیام نور شهرستان سوران مقصد بعدی بازدیدهای هیأت پارلمانی کمیسیون آموزش و تحقیقات بود که همه اعضای کمیسیون بر تسریع در ساخت این پروژه تأکید کردند.


در ادامه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات قوه مقننه به بازدید دبستان‌های سکینه مرادآباد و حافظ مرادآباد، شهرستان سراوان پرداختند. اعضای کمیسیون بر نوسازی مدارس، افزایش، بهبود و ارتقای کمی و کیفی فضای آموزشی تاکید کردند.


پس از آن اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به بازدید از پردیس دانشگاهی مجتمع آموزش عالی سراوان رفتند.


در این بازدید، مسئولان حوزه آموزش سراوان اصرار داشتند که این پردیس آموزشی به دانشگاه تبدیل شود؛ و اعضای کمیسیون قول پیگیری در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را دادند.


هیات اعزامی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه ضمن بازدید از اداره آموزش فنی و حرفه‌ای سراوان، از بخش‌های مختلف از جمله کارگاه‌های فنی، لوازم خانگی، برق، مکانیک ، پوشاک و... این اداره بازدید به عمل آوردند.


براساس این گزارش آخرین برنامه امروز اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور در شورای آموزش و پرورش شهرستان سراوان بود. در این نشست که با حضور اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و جمعی از مسئولان استانی و کشوری برگزار شد، مهم‌ترین مسائل حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی مورد بررسی قرار گرفت.


محمدباسط درازهی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در این نشست در تشریح موقعیت جغرافیایی استان سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه سراوان گفت: این منطقه حدود 420 کیلومتر با کشور پاکستان مرز مشترک دارد. از طرفی این منطقه بالاترین رشد جمعیتی را داشته و قطعاً وزارت آموزش و پرورش باید برای این مسئله برنامه ریزی کند.


وی با اشاره به بازدیدهای امروز اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری از مراکز آموزشی شهرستان سراوان افزود: امیدوارم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مسائل و مشکلات موجود را به خوبی پیگیری کند، زیرا این منطقه در حوزه آموزش با مشکلات بسیاری روبرو است.


نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله اهمیت برندسازی محصول خرما در استان سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان سراوان تصریح کرد: به طور حتم توجه به این مسئله به انجام اقداماتی برای برندسازی و فرآوری محصولات مرتبط منتهی می شود.


درازهی همچنین بر تبدیل مجتمع آموزش عالی سراوان به دانشگاه سراسری، بومی سازی معلمان و اساتید، تقویت و حمایت از مجتمع دانشکده فنی و حرفه ای، توسعه فضاهای آموزشی و اجرای طرح‌های بازسازی و نوسازی مدارس در حوزه انتخابیه خود تاکید کرد.


از طرف دیگر وی ابراز امیدواری کرد که همایش کل مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در آینده نزدیک در شهرستان سراوان برگزار شود تا خیرین از نزدیک وضعیت موجود را مشاهده کنند.


این نماینده مردم در خانه ملت، بر تقویت مرکز تحقیقاتی کشاورزی پسکوه، توسعه صنعت کشت و بازفرآوری داروهای گیاهی، اجرای پروژه دانشگاه پیام نور شهرستان سیب و سوران تاکید کرد.


در ادامه این نشست همچنین حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به بازدیدهای میدانی اعضای کمیسیون از مراکز آموزشی در شهرستان سراوان، سیب و سوران و دیگر مناطق این حوزه انتخابیه گفت: متأسفانه محرومیت زیادی در این حوزه در مناطق مذکور وجود دارد که قطعاً باید به این مسائل با جدیت رسیدگی شود. البته نکته قابل توجه این است که دروس و آموزش‌های این منطقه باید متناسب با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود انجام شود.


وی بر لزوم تبدیل مجتمع عالی آموزش عالی به دانشگاه سراسری در شهرستان سراوان تأکید کرد و گفت: این مسأله قطعاً در شأن شهرستان سراوان نیست، از طرف دیگر قطعاً کمیسیون آموزش و تحقیقات تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت حوزه آموزش به ویژه مدارس این مناطق به کار خواهد گرفت.


میرزاده با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالای این منطقه در حوزه تولید و فرآوری خرما در استان سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان سراوان، تاکید کرد: به طور حتم یکی از مهم‌ترین محورهای حوزه آموزشی و دانشگاهی باید به مسئله تولید و فرآوری محصول خرما اختصاص یابد.


همچنین در نشست، مذکور قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه «کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مشکلات آموزشی شهرستان سراوان را با جدیت پیگیری می‌کند»، گفت: در اینجا باید از ریاست دانشگاه پیام نور شهرستان تشکر کنم، زیرا آن‌ها امکانات خوبی را برای تحصیل دانشجویان فراهم کرده بودند. البته در کنار سالن ورزشی این دانشگاه مجموعه نیمه کاره ای وجود داد که امیدوارم با تدابیر فرماندار این شهرستان تکمیل شود.


نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس آمارها حدود 60 درصد دانشجویان شهرستان سراوان، خانم‌ها هستند، گفت: این آمار نشان از فرهیخته بودن مردم این منطقه دارد.


در پایان این نشست زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تلاش های این وزارتخانه برای تضمین و اجرای مقررات حمایتی از مراکز آموزشی محروم به ویژه مراکز استان سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته کارگروه ویژه ای در زمان علی اصغر فانی وزیر سابق آموزش و پرورش تشکیل شد که در این کارگروه تمام دستگاه‌های مناطق محروم عضو بودند تا برای ایجاد منابع و امکانات و همچنین تضمین برنامه‌ها هم‌افزایی صورت گیرد.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کمیته مناطق محروم پس از بررسی‌های زیاد 4 استان را برای اجرای پروژه ها و اقدامات انتخاب کرد که استان سیستان و بلوچستان در رأس آن‌ها قرار داشت.


زرافشان تصریح کرد: خوشبختانه در دولت یازدهم در بحث استخدام نیرو، محور بومی گزینی بود و این مسئله مورد توجه قرار گرفته است. از طرف دیگر برای نوسازی مدارس در سازمان مدیریت یک ردیف خاص در نظر گرفته شده البته یک ردیف کلی در بودجه با اعتباری حدود 1500 میلیارد تومان وجود دارد که آن مربوط به تمام مناطق محروم کشور است، اما خوشبختانه برای استان سیستان و بلوچستان اعتبار خاصی در این حوزه در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر