صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۶ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵

رفع مشکل ثبت اطلاعات ناقص پایان‌نامه‌ها از سوی دانشجویان در سامانه جدید ایرانداک

در جلسه رونمایی از نسخه دوم سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله، و پیشنهاده اعلام شد که معایب سامانه پیشین از جمله ناقص بودن فایل‌های ارسال شده از سوی دانشجویان با راه‌اندازی سامانه جدید رفع می‌شود.
کد خبر : 129107

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا دکتر فرهاد شیرانی، سرپرست مرکز اطلاعات و مدارک علمی (ایرانداک) در مراسم رونمایی از نسخه دوم سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله، و پیشنهاده گفت: «در فاصله سال‌های 68 تا 71 غیر از اساسنامه چیز دیگری برای گردآوری اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها نداشتیم تا اینکه سال 71 بخشنامه‌ای از سوی دکتر مصطفی معین صادر و در آن تصریح شد یک نسخه از پایان‌نامه‌ها به ایرانداک ارسال شود.»


او افزود: «بهار 72 نیز فصلنامه‌ای با نام چکیده پایان‌نامه‌های دکتری و ایران منتشر می‌شد که اکنون انتشار آن توقف پیدا کرده است. سال 1387 نیز دکتر زاهدی بخشنامه‌ای برای بهبود وضعیت گردآوری و ثبت پایان‌نامه صادر کرد که در آن تاکید شد سامانه‌‌ جدیدی برای این‌کار ایجاد شود.»


او درباره نسخه دوم سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله، و پیشنهاده گفت: «دانش‌آموختگی دانشجویان منوط به ثبت پایان‌نامه‌های خود در این سامانه است. طراحی این سامانه از ابتدای سال 92 شروع شد و بیش از 2/5 سال کار برد.»


یکی از اعضای تیم طراحی این سامانه نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد و اهداف این سامانه ارائه کرد و گفت: «مشکلی که سامانه قبلی داشت این بود که در بعضی موارد فایل‌های ارسال شده از سوی دانشجویان کامل نبود که سعی شد در سامانه جدید این مشکل رفع شود؛ زیرا اطلاعات دانشجویان بعد از نام‌نویسی و ثبت اطلاعات مورد بازبینی از سوی ایرانداک قرار می‌گیرد و پس از تایید ایرانداک این اطلاعات برای تایید به دانشگاه‌ها ارسال می‌شود.»


او افزود: «این سامانه از 17 آبان آغاز به کار می‌‌کند و سامانه فعلی به مدت یک یا دو روز از دسترس کاربران خارج می‌شود. در این فاصله نیز ایرانداک با برگزاری کارگاه‌های آموزشی آنلاین برای کاربران سعی می‌کند که نحوه کار با سامانه جدید را آموزش دهد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر