صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۴ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵
دادستان اردبیل اعلام کرد:

تاسیس شعبه شورای حل اختلاف در زندان

دادستان اردبیل به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری ابلاغی از سوی رئیس قوه قضائیه گفت: شورای حل اختلاف در داخل زندان راه اندازی شده و با دعوت از شاکی و زندانی در راستای صلح و سازش تلاش می‌کند.
کد خبر : 129103

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دادستانی کل کشور، ناصر عتباتی، دادستان عمومی و انقلاب اردبیل به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری ابلاغی از سوی رئیس قوه قضائیه پرداخت و اظهار کرد: دادستانی استان اردبیل در این زمینه اقدامات رضایت بخشی را انجام داده است.
وی تصریح کرد: برای اینکه زندانی شدن با قرار وثیقه به حداقل برسد، برای اداره ثبت اسناد و املاک کشیک تعریف شده و با کانون کارشناسان و مرکز مشاوران قوه قضائیه هماهنگ شده که در وقت کشیک و ایام تعطیل، کارشناس معرفی کنند.
دادستان اردبیل ادامه داد: به منظور ارتباط زندان با شعب اجرای احکام و شعب کشیک و برای بررسی وضعیت زندانیان تحت قرار و زندانیان که تحمل محکومیت می‌کنند، یکی از پرسنل زندان همواره در دادسرا مستقر است.
عتباتی با اشاره به بازدیدهای روزانه از زندان از سوی قضات تصریح کرد: علاوه بر اینکه قاضی ناظر بر زندان در زندان مستقر است، از سوی دادستانی ابلاغ شده که یکی از قضات دادسرا به صورت یک روز درمیان در زندان حاضر شده و مشکلات قضایی زندانیان را مورد رسیدگی قرار دهند.
وی با اشاره به استقرار شعبه شورای حل اختلاف در زندان، اظهار کرد: شورای حل اختلاف در داخل زندان راه اندازی شده و با دعوت از شاکی و زندانی در راستای صلح و سازش تلاش می‌کند.
دادستان اردبیل همچنین با اشاره به برگزاری منظم جلسات ساماندهی وضعیت زندانیان، تقویت ستاد دیه و برگزاری جلسات متعدد برای ایجاد صلح و سازش را از دیگر برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری در این استان عنوان کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: ناصر عتباتی
ارسال نظر